6 soda punkti un 100 latu sods par satiksmes noteikumu pārkāpšanu

Neatceros caur kurieni uzklīdu šim ierakstam par to ka Vigants atrāvās pēc pilnas programmas un dabūja gan 6 soda punktus, gan arī 100 latu sodu. Šajā situācijā es esmu pilnībā policijas pusē un uzskatu, ka tieši tas šobrīd ir viņu galvenais uzdevums – rūpēties par sastrēgumu filtrēšanu un dažādu prātvēderu sodīšanu.

Nu rezultātā sanāca pārkāpt 3 noteikumus – pārbraukt dubulto nepārtraukto līniju, kādus 50 metrus braukt pa pretējo joslu un iebraukt Nestē zem ķieģeļa… tikai aiz Nestes ieraudzīju, ka tur, aiz krūmiņiem noslēpušies, dežūrē policija un protams tiku sodīts. Novēlu visiem – brauciet godīgi un izvairīsieties no 100Ls soda un 6 soda punktiem!

Es gribētu paspiest roku tiem policistiem, kas sastādīja šo protokolu. Tieši tāpat kā tiem, kas joprojām ik pa laikam stāv pie Dzelzceļa vēstures muzeja, kas ir ceļā uz Akmens tiltu no Pārdaugavas. Gana bieži noraustos tā pa nopietnam, jo tuvojoties postenim ātrumā prātā izskrienu cauri visām darbībām, ko veicu šajā ceļa posmā. Šķiet, ka parasti tur aptur par trešās joslas atvēršanu vai braukšanu pie luksofora sarkanās gaismas. Tā kā trešo joslu jau labu laiku kā nav vērts atklāt, tad ar gaismām tā ir kā ir, jo no rītiem tur parasti stāv rinda un ej nu sazin vai piesiesies par to, ka iebrauci krustojumā, kad tur jau pilns, vai nē.

Kopš viņi ir sākuši tur dežūrēt kārtība ir ieaudzināta un šajos krustojumos autobraucēji ir kļuvuši disciplinētāki. Tieši tāpat kā uz Akmens tilta praktiski 90% gadījumu, cik nu es to esmu redzējis, vienmēr brauc skujiņā, ielaižot pa vienam braucējam no mazāk svarīgā ceļa. Tiesa, daudzi gan joprojām vēl raustās, bet ceru, ka tā ar laiku būs norma.

40 komentāri par “6 soda punkti un 100 latu sods par satiksmes noteikumu pārkāpšanu

  1. Vigants

    🙂 Šķiet neviens nepamanīja, kar savu ierakstu vēlējos pateikt, ka esmu guvis mācību! 🙂 Tā vietā, lai iešķiebtu 50 Ls kukuli es izvēlējos protokolu, jo jutos to nopelnījis… arī to neviens nepamana… skumji.
    Katrs autobraucējs kādreiz pārkāpj noteikumus… bet ne visiem ir drosme atzīt kļūdas.

    Atbildēt
  2. andris

    to Vigants,
    braukt kaa atsaldeetam idiotam un atteikties ar mentiem °sarunaat” ja viņi ņem un makaa ir papiiri…
    ar stulbiibu nav jaalielaas.

    Atbildēt
  3. MO

    Prieks, ka cilvēks ar veselīgu attieksmi atzīst savu kļūdu, nevis, kā bieži vien citi, lamā mentus, kad neizdodas uzpirkt (un arī tad, kad izdodas). Visu cieņu Vigantam.

    Atbildēt
  4. Nozers

    > vai piesiesies par to, ka iebrauci krustojumā, kad tur jau pilns, vai nē.

    Principā matemātiķi jau labu laiciņu kā ir uztaisījuši modeļus kāpēc notiek lielākā daļa sastrēgumu, skat. piemēram:

    http://www.physorg.com/news117283969.html
    un
    http://www.math.utoronto.ca/mathnet/carcompet/carcompet.html

    Sausais atlikums ir tāds:
    – braucot drusku lēnāk un ieturot lielāku distanci (proti tādu, lai nebūtu strauji jābremzē, ja priekšējā mašīnai kas notiek), sastrēgumi izšķīst.

    Visa tā laušanās par katru centimetru (un protams stāvēšana krustojumā, kur mēs eleganti traucējam no citas puses braucošajiem) ir tīrā inde satiksmei un pie sastrēgumiem kāreiz arī noved.

    Vienā no pētījumiem matemātiķis pat apraksta, kā viņš viens pats, ievērodams izskaitļotos sakarīgās braukšanas principus, var ietekmēt sastrēguma rašanos/izzušanu tajā joslā, pa kuru brauc.

    Atbildēt
  5. Arnolds

    Vīgants var priecāties, ka par šādu braukšanu nedabūja bezmaksas prostatas masāžu. 50m pa pretējo joslu un zem ķieģeļa – tas duraks laikam ir viens no tiem, kas gasī ar 2 riteņiem pa ietvi skaidri redzot, ka pretim nāk cilvēks. Es tā menta vietā protokolā būtu rakstījis agresīvu braukšanu un 200 LVL.

    Atbildēt
  6. Vigants

    Arnold: Es esmu tas duraks, un es nebraucu pa trotuāru… Man nepaveicās, jo es pārkāpu noteikumus tā, ka nevienam tas netraucēja, ja vien korķī stāvošajiem kļuva skaudīgi, ka kāds tā izdara. Nedrīkst! Saprotu… Bet Es neatļaujos riskēt tad, kad tas kādam traucē. Tīri formāli es to biju pelnījis jo policisti tā vietā lai regulētu satiksmi aiz Stahanoviešu tilta (uz tramvaja pārbrauktuves) izvēlas sēdēt krūmos un gaidīt, kad kādam ievajadzēsies steigties. Tāda ir Latvija un ar to ir jārēķinās.

    Stulbākais pārkāpums manā mūžā bija kādu laiku atpakaļ Salacgrīvas Statoilā… Ziema, daudz sniega, 2 naktī braucu uz Tallinu. Ieraugu Statoilu… saprotu, ka vajadzētu uzpildīties nepaspēju iebraukt celiņā taču iebraucu pa to pusi, kur ir izbrauktuve (tur patiešām ļoti plaša un droša izbrauktuve, lai gan maliņā kautrīgs ” ķieģelītis” stāv.,.. un ko tu domā… izrādās aiz Statoil ēkas paslēpusies Policijas mašīna… un kamēr mani formēja vēl 2 tādi paši…
    Tā vietā, lai atļautu tur braukt viņi izvēlas sodīt… Neko nesaku – viņi dara savu darbu, bet nu es labāk viņus redzētu uz ceļa ķeram par ātruma pārsniegšanu, nevis krūmos sodot patiešām nenozīmīgus pārkāpējus.

    Atbildēt
  7. bobiks

    “… iebraucu pa to pusi, kur ir izbrauktuve…”
    Nez, es tomēr būtu iemaucir ‘R’, un aizvālējis tos 100 metrus atpakaļ un iebraucis solīdi.
    Cilvēki, apdomājieties : )

    Atbildēt
  8. Kirurgs

    Kaa man patik sie *pareizie* brauceji un nosodosa attieksme par jebkuru parkapumu :D. Videjs braucejs, man domat, max 1 menesa laika nopelna sos 16 punktus (tiesibas nost) ka nefig…

    Atbildēt
  9. gt

    Abi šie apgalvojumi
    “Man nepaveicās, jo es pārkāpu noteikumus tā, ka nevienam tas netraucēja, ja vien korķī stāvošajiem kļuva skaudīgi, ka kāds tā izdara.”
    “Bet Es neatļaujos riskēt tad, kad tas kādam traucē.”
    pilnībā nosvītro sekojošos.
    “Šķiet neviens nepamanīja, kar savu ierakstu vēlējos pateikt, ka esmu guvis mācību! :)”
    “Katrs autobraucējs kādreiz pārkāpj noteikumus… bet ne visiem ir drosme atzīt kļūdas.”
    Probzas uz ceļiem ir no šādiem pārkāpējiem kuruprāt viņi nevienam jau netraucēja, un kuri nespēj aizdomāties par tādu faktu – ieradumam ir milzīgs spēks. Diemžēl probzas būs vēl ilgi, jo šādu ļaužu ir pārāk daudz… un tur nav nekādi vainojami ne patiešām štruntīgie ceļi, ne patiešām idiotiskā satiksmes organizēšana, ne arī patiesi “sēņotāji” uz ceļiem.
    Apzināta, tīša noteikumu pārkāpšana nav kļūda, tas jau ir kautkas cits.
    Starp citu, pats nepavisam neesmu “pārpārēmpareizais” braucējs, tikai nezkāpēc man nenāk prātā ar to kautkā plātīties vai kur nu vēl blogu veidot.

    Atbildēt
  10. BigUgga

    “Sausais atlikums ir tāds:
    – braucot drusku lēnāk un ieturot lielāku distanci (proti tādu, lai nebūtu strauji jābremzē, ja priekšējā mašīnai kas notiek), sastrēgumi izšķīst.”

    Nevis sastrēgumi izšķīst, bet tu pazaudē savu vietu un turpini ducināt ar iepriekšējo 10cm distanci!!

    Un nav ko moralizēt – paši tak nav nekādi svētie, džekam reāli nepaveicās. Šad tad arī šāda tipa trikus piekopju – nu besī dirnēt korķos. Nedaru tā, ja redzu, ka tā var traucēt citiem (protams, likumam un mentiem tas neinteresē), taču aizpirst 50m pa pretējo joslu, kad nevienam tas netraucē – nu common!

    Atbildēt
  11. CooLynX Raksta autors

    Lauri, es esmu padomju laika cilvēks un esmu piedzīvojis situācijas, kad pat ievērojot noteikumus policists “atrod” pie kā piekasīties un uzliek sodu, jo sveikā laist cauri negrib vai nedrīkst. Tāpēc es tos zaļos cilvēciņus joprojām uzskatu vairāk par ienaidniekiem nekā draugiem.

    Atbildēt
  12. xxx2

    Pašlaik esmu Austrijā, meģinu slēpot bet pa lietu šavki 🙁 Tāpēc sēžu pie interneta…

    Varu tikai pabrīnīties kā var satiksmi sakārtot citur, bet nevar Latvijā…
    Pēc manām domām – ja ir iespējami dažādi apbraucamie ceļi – caur pagalmiem, caur benzīntankiem utt, utjp tas nozīmē ka ar satiksmes organizāciju dotajā posmā kaut kas nav kārtībā,
    kaut kas mākslīgi bremzē plūsmu. Nepareizi luksoforu degšanas laiki. Kaut vai tas pats labais pagrieziens pie sarkanā – minhenē gandrīz visur papildekcijas…..

    Kas atiecas uz rakstā aprakstīto situāciju – tad risinājums liekas ka būtu sekojošs – jāpaaugstina lubānas ielas prioritāte, lai tur neveidojas sastrēgumi.

    Piemēram lietojot luksoforu, kur ieslēdz sastrēguma laikā.
    Vai atvēlot labējo malējo joslu tikai lubānas ielai. Vienu vārdu sakot – jāpanāk lai sastrēgumi visās piebrauktuvēs būtu vienādi ilgi un nebūtu nekādas jēgas kaut kur līst..

    Atbildēt
  13. Arnolds

    Ir 2 veidi kā var pārkāpt noteikumus:

    1. normālais.
    2. nenormālais.

    normālais – tu brauc ar 60 km/h tur, kur atļauts 50, krustojumu pamet jau gandrīz pie sarkanās gaismas utt. utt.

    nenormālais – tu spied maksimāli uz gāzes, lai tikai izšautu cauri pieturai, zinot ka tūlīt no apstājušā tramvaja kāps ārā pasažieri. Respektīvi braucējs jau balansē (bieži vien to neapzinoties, jo viņš nespēj domāt) uz nopietnas nelaimes vai traģēdijas robežas.

    Bet šitādus gadījumus vajadzētu atrisināt ar reālu brīvības atņemšanu: , jo ja ne šoreiz, tad pēc pāris reizēm tā slimā mātīte sadragās kādu tantiņu, vai pilnos hodos ar savu džipu nodos caur bērnu rotaļlaukumiem – lai tikai apbrauktu satrēgumu.

    Atbildēt
  14. Nozers

    Offtopiks gan, tikai pats sāki. No maniem 4 komentiem 2 ir tieši par tēmu. Tavs devums mazāks, ja, protams, neuzskata, ka pateikt “lasījis neesmu, bet cauri neies” ir baigi jēdzīgi. Anyway, nespamošu vairāk. P.O.

    Atbildēt
  15. voiceless

    bļin, cilvēks atzīst savu kļūdu un godīgi samaksā sodu – ko jūs vēl piepišaties? coolynx – tu pamanīji arī kādu citu viedokli, ja jau tu nostājies “policijas pusē”? pats autors tak atzīst, ka vainīgs..

    Atbildēt
  16. kola

    redz, voiceless, ja subjekts, par ko šeit iet runa nebrauktu kā plānprātiņš, tad arī nebūtu par ko atvainoties. Tā kā tava čīkstēšana par to, ka, redz, cilvēku apbižo ir smieklīga.

    Atbildēt
  17. VR

    Tas ka nevienam netraucē (it kā) vēl nenozīmē ka var pārkāpt tīri no morāles viedokļa. Vēl jau ir tāda lieta ka citi (tajā skaitā bērni) to redz un līdz ar to viņiem ir jautājums kāpēc vieniem jāstāv korķī(jāievēro), bet citiem nē?

    P.S. pat arī mēdzu pārkāpt, ja tas „nevienam netraucē”

    Atbildēt
  18. Vaards

    Problēma ir nevis agresīvos autobraucējos, bet gan agresīvo braucēju noliedzējos. No Jāņu limuzīna sērijas: “Ja es braucu uz atļautajiem 90, tad nevienam mani nevajadzētu apdzīt”. Paskat, paskat cik tādu ībļu šeit sakomentējuši.

    Katrs tāds pašpasuldinātais linčas tiesnesis arī sniedz savu artavu kopējā sastrēgumu garumā – agresīvais braucējs aizbruktu, rēķinoties ar iespējām apbraukt pa trotuāriem u.c. tādejādi samazinot sastrēgumā esošo mašīnu skaitu, bet ībļi takš pie iespējas viņu nelaidīs, nosprostojot visu pasākumu un cik tik svarīgi iespējams – parādot savu dižtaisnību.

    Atbildēt
  19. Artis

    Agresiivs brauceejs ir taads, kursh ar savu darbiibu traucee paareejiem satiksmes daliibniekiem. Ja tu uztaisi maxas pagriezienu, un zini, ka tas ir maxas, un tu netraucee paareejiem satiksmes daliibniekiem, tad tu neesi agresiivs, bet gan vienkaarshi riskee pats ar saviem liidzekljiem.

    Agresiivi ir gaajeeji, kuri velkaas krustojumaa paari pa sarkano un autinji nevar veikt kaut vai elementaaru labo pagriezienu, jo gaajeejiem jau sen sarkanais, bet vinju veel ir pilns uz celja. Tos durikus vajag sodiit. Kapeec menti vinjus nesoda, jo par to tachu arii pienaakas sods?

    Agresiivi ir tie, kas paliek krustojuma viduu, un vinjiem iedegas sarkanais.

    Agresiivi ir tie, kas aatrumklokji saak mekleet kad zaljaa gaisma jau kaadu laicinju deg, vai arii nespeej sekot liidzi prieksheejai mashiinai, kad taa saak braukt.

    Agresiivi ir tie, kas ieragot dzelteno gaismu luxaforaa met pa meemajiem un knapi pie taa nobremzee neskatoties spoguljos.

    Agresiivi ir sabiedrisko transportu vadiitaaji

    Agresiivas ir 50% sievietes, jo nesaprotamu iemeslu deelj vinjas paarkaartojoties neskataas spoguljos un naakas strauji bremzeet.

    Agresiivi ir tie, kas izdomaa peekshnji, ka vinji ir tik kruti, ka pa valdemaara ielu vinji brauks tikai vienaa joslaa katraa virzienaa.

    Bet tas ka policija maksas pagriezienus, vai sastreegumu apbraukshanu pa preteejo joslu, lai nogrieztos naakamajaa krustojumaa pa kreisi sauc par agresiju ir pilniigs idiotisms. Taa ir normaala paraadiiba banaanu republikai, jo banaanu republikas tika projekteetas pirms 50 gadiem, un tad tikai bannanu karaljiem bija mashiinas, un bija plaanots, ka taa buus muuzhiigi. Bet savukaart normaalaas valstiis, jau paredzeeja, ka mashiinas vareetu vairoties.

    Mums nekad muuzhaa nebuus kaartiiba uz celjiem, jo te ir stulbi likumi, stulba policija(ne jau darbinieki, bet vadiiba, ka dod stulbus riikojumus), nenormaali bedraini celji, un protams pati gudraakaa valdiiba pasaulee.

    Atbildēt
  20. wheelsman

    principaa maskavaa milichi piever uz to acis ,ja netiek trauceeta transporta kustiiba ,parasti ne tikai paari dubultai atdaloshai joslai ,bet arii pa ggaajeeju trotuaaru notiek kustiiba vajadziigajaa virzienaa :DD

    Atbildēt
  21. Hvz

    Par to Valdemaara ielu – jaa, nav speciaali izdaliitas 2 joslas, bet ja atceramies celju satiksmes noteikumu punktu, ka ja celjsh atljauj un ja var preteejos netrauceejot taa braukt, tad var braukt arii 2 joslaas 🙂

    Atbildēt
  22. Administracija

    Ja pasnedzejs nevar iemacit studentu, tad vainigs ir pasnedzejs jo nevar atrast tam pieeju.

    Sodi un draudi nav izeja. Padomajiet, kapec cilveki parkapj noteikumus?
    Vai policija neparkapj noteikumus?
    Kas bus ja iedzivotaji uzstadis savas mashinas video?

    Es domaju, ka vajag risinat problemas nevis tas sarezgit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.