Reklāma internetā

Šodien atradu brīvu mirkli, jo sagribējās kaut ko svaigu. Pievērsu uzmanību tam, ko savā blogā bija citējis Mairis atsaucoties uz copywriting rakstu par reklāmu internetā. Paņēmu visu rindkopu.

Interneta mārketingā ceļš ir sekojošs: baneris vai saite uzrunā mērķauditoriju – pievilinātie spiež uz reklāmas un nokļūst piezemēšanās lapā – piezemēšanās lapa pārdod preci vai pakalpojumu, vai izdara jebkuru citu darbu reklāmdevēja interesēs. Tātad piezemēšanās lapa kļūst par īsto cīņas lauku, kur izšķiras vai reklāma (kampaņa) būs veiksmīga.

Cilvēki, kas strādā šajā jomā, to saprot…

Bet ir jāatceras viena lieta, ka Latvijā reāli internets un viss, kas ar to saistīts, ir vēl jaunums, ko daudzi cilvēki vēl tikai apgūst. Tā ir joma, kas šobrīd nežēlīgos tempos attīstās. Es domāju, ka cepties vajag, kā arī norādīt uz kļūdām un piedāvāt savus risinājumus.

Un tā ir iespēja reklāmdevējam izpausties – izdarīt visu iespējamo, lai cilvēks izšķirtos par soli. Šajā piemērā redzamajā piezemēšanās lapā nav darīts nekas, lai iepazīstinātu ar divām aktuālajām vakancēm un lai pastāstītu, kādēļ vajadzētu izvēlēties strādāt šajā kompānijā? Gluži pretēji – šajā lapā tiek pavēstīts, ka ar kandidātiem sazināsies, ja dotajā laika periodā būs atbilstoša vakance, kas ir pretrunā ar saites reklāmā pausto, ka tieši šobrīd ir aktuālas vakances.

Arī man ir nācies saskarties ar gadījumiem, kad tiek reklamēts nekas. Bet es domāju, ka tas ir normāli. Palielināsies interneta lietotāju skaits, izveidosies savas tradīcijas un kultūra, tad arī redzēsim kā mūsu lietotājiem vislabāk pasniegt reklāmas internetā.

Šodien kā reizi saņēmu prezentāciju no mediju aģentūras par pētījumu kas un kā vislabāk lietotājiem patīk. Vēl neesmu visu izlasījis, bet viena lieta iepriecināja, ka vairāk kā puse no apmeklētājiem ir gatavi paciest reklāmas, kas ir kā maksa par bezmaksas pieeju resursam. Apstiprinājās arī viedoklis, ka lietotājiem visvairāk riebjās uzbāzīgās reklāmas – izlecošie, iznirstošie, uzpeldošie un visādi citādi logi, kā arī tie baneri, kas aizklāj saturu. Vispieņemamākais ir sponsorētās saites un līdzīgas neitrālas reklāmas.

Šajā pētījumā figurēja jautājums par pirkuma izdarīšanu uzreiz pēc reklamētās lapas apskatīšanas. Lielākā daļa lietotāju atzinuši, ka nekad neizdara pirkumu uzreiz. Es domāju, ka tas ir tāpēc, ka Latvijā reāli šāda lieta netiek praktizēta, jo reti kurš reklamē konkrētu produktu vai pakalpojumu, ko ir iespējams uzreiz arī noprikt ar pāris klikšķu palīdzību. Parasti aprobežojas ar detalizētu produkta aprakstu un iespēju sakontaktēties ar pārdevēju vai arī produkts ir pārāk dārgs un to neviens nepirks internetā. Bet kā jau minēju – mēs visi vēl augam.

13 komentāri par “Reklāma internetā

  1. karuuzo

    Es arī esmu gatavs labāk paciest reklāmas, kā maksu par piekļuvi, jo reklāmas var vienārši nobloķēt 😀

    Nu labi, ir arī foršas reklāmas, kuras arī es dažreiz apskatu. Kā labs reklāmas piemērs Latvijā ir sludinājumu saiti, kur tiek attēloti reāli sludinājumi (mašīnas, dzīvokļi). Bet arī, ja nav par daudz, piem., Kakao jau ir par daudz, značit – griežam nost, bet Delfi – OK

    A visi šitie mirgojošie, raibi rūtainie monstri, kas saplūst vienveidīgā bezgaumīgā masā, nu sorry. Tie var tikai sakaitināt, nevis gaidīt, lai kāds uz tiem uzspiež. A varbūt es vienkārši vecs palieku 😀

    m

    Atbildēt
  2. Sandy

    Nu Latvijaa jau pirmais klupshanas akmens ir konservatiivais bankserviss.

    Ja neskaita Picu LULU, tad tiesham nezinu daudzus saitus kur varetu iegadaties ar karti kaut ko onlainaa, ja nu vieniigi latelekom.net samaksaat reekjinus.

    Visi shitie krutie Interneta veikali, kas ir kaa seenes, nez, neesmu redzejis ka kaads piedavatu ar karti noreekjinaties, laikam raustas:)

    Bet ja paskatamies no otras puses, tad leetie SMS pakalpojumi kas lietojami caur internetu aug griezdamies. Vai tas buutu statistika draugos, pr0ns, vai iepaziishanaas saits vai loterija:)

    Atbildēt
  3. moonlight

    “Lielākā daļa lietotāju atzinuši, ka nekad neizdara pirkumu uzreiz.”

    Jādomā, ka ir nojausma par kuru pētījumu ir runa 🙂

    Tas gan nav nekas jauns, pēc būtības- pēc “comScore study, The Role of Search in the Consumer Buying Cycle” tikai 3% no visām konversijām notiek pirmās lietotāja sesijas laikā, kas “sausajā atlikumā” nozīmē, ka jebkurai interneta kampaņai, lai runātu nevis par “melno kasti” starp kampaņu un tās sasaisti ar pārdošanu ir vajadzīga papildus statistika, kas mēra konversijas ilgtermiņā.

    Atbildēt
  4. Sandy

    moonlight, viens no vienkaarshaakajiem veidiem ir Google Analytics, vinji ljoti labi paraada kaa taas lietas notiek.

    Veel jau joks ar letinjiem ir tas, ka ok, cilveecinjsh atnaaca uz lapu, un aizgaaja no lapas, te butu ar follow up utml lietaam jastradaa.

    Un vispaar, bljin, par kaadu konversiju te var iet runa ja pat superiigie tuurisma servisi nevar izdot polisi onlainaa utml, kaads trackings, kaada konversija, bernudarzs;)

    Atbildēt
  5. UL

    Principā jau reklāma internetā nav TIKAI momentālās impulsīvās pārdošanas rīks. Es laikam piederu pie tiem, kas NEKAD nav uzreiz kaut ko pirkuši. Tajā pašā laikā acis iemetu informatīvajās reklāmās – atlaižu akcijas, auto/realty 4 sale, u.t.t. Vēl jau ir tās reklāmas, kas paredzētas brendinga (zīmološanas) vajadzībām… Nu un reklāmas, kas jāskatās, lai piekļūtu kontentam, ir pieņemamas, tikai ne tās, kuru dēļ lapas ielāde iestrēgst 🙂

    Atbildēt
  6. cipis

    Kādreiz kad dzīvojos Apvienotajā Karalistē, tur vienīgais mums pieejamais interneta provaideris bija AOL. Viņiem bija interesants (bet ne-patīkams) interneta piedāvāšanas veids (produkts?). Respektīvi, neskatoties uz to, ka jābūt telefona līnijai, kuru atbalsta AOL pieslēgumus, un vēl ikmēneša maksa ~25ls/mēn, pats internets tika piedāvāts kā instalācijas disks.. Tieši tā – uzinstalē disku ar visiem reklāmas un spamu simtu softiem (nepārspīlējot), iegūstam AOL pārlūkprogramu, kuru atverot mudž no reklāmām..izmantot citu pārlūkprogramu normāli nav iespējams, jo šis AOL pārlūks pie palaišanas izveido kaut kādu virtuālu konekciju ar pašu AOL. Vienīgais kā izdevās apiet, bija atvērt to AOL pārlūku un minimizēt, paralēli izmantojot FF, taču AOL izdvesa gan visādus reklāmas trokšņus un skaņas, gan ik pa laikam resetoja konekciju, jo netiekot lietots..

    Atbildēt
  7. Black Napalm

    Nezinu, kā citiem, bet es varu pieciest pat visus tos uzlecošos logus utt. (atskaitot tādus uzlecošos logus, kurus pilnībā neatbalsta visi browseri – logs parādās, bet aizvērt nevar. Vai arī paliek pelēks pleķis visa lodziņa lielumā)
    Lieta kas tiešām, manuprāt, kaitina, ir reklāmas ar skaņu. Latvijā manuprāt visvairāk to praktizē inbox. Piekritīsiet, ka nav patīkami, ka, klausoties uz datora mūziku, pēkšņi apakšā (vai pat pa virsu) sāk skanēt kaut kāds sviests, līdz ar to nav saprotams ne reklāmas teksts, ne arī tas, ko pats klausies. Vēl trakāk ir tad, ja tumbiņas ir ieslēgtas, taču nekas neskan. Un tad pēkšņi mierīgo, kluso sēdēšanu pārtrauc nenormāli skaļš bļāviens “PĒRC JAU ŠODIEN UN IETAUPI 10%!!”

    Atbildēt
  8. Atbalss: Populārākās Latvijas mājaslapas » Latvijas interneta pods

  9. kas

    Lielaakaa probleema ar peldoshajaam rindaam un citaam drankkiibaam, ir ka tam vajag 8 kodolu procesoru, jo mans FF un 2 gadus vecais kompis aizrijas ar visu to javascripta skroleeshanos… apollo bija saacis to dariit.
    No otras puses – reklaamai ir jaabuut uzbaaziigai, jo lai arii saites ir mieriigas un labas, draugi par to suuda saiti prasa 140ls/DIENĀ!!!
    Kad cilvēki runā par to, ka interneta tirgus latvijaa tikai attīstās, tad gribas viņiem norādīt uz šīm cenām, kas ir gan draugiem, gan inbox, gan citiem portāliem. un piemēram delfos ielikt to labās malas banerīti, vienu no simts astoņpadsmit – samaksāt 700ls+pvn un cerēt, ka tas sevi atmaksās lielākoties ir naivi. Cenas ir diezgan vājprātīgas un kā jau jebkuras reklāmas cenas, tām nav reāla pamata, kā vien tas, ka būs kāds kas varēs maksāt, jo kāpēc prasīt par inbox baneri 900ls/dienā, ja var prasīt 1800ls/dienā – pārdod mazāk, bet nauda tā pati.
    Man ir bijusi pieredze savā laikā ar kakao teksta baneri – dienā bija kādi pāris klikšķi, es par to baneri maksātu 0,50Ls/mēn. tad tas varbūt atmaksātos…

    Runājot par interneta norēķiniem, varbūt maz zināms, bet tomēr fakts – jebko ko samaksā ar kredītkarti var dabūt atpakaļ, tas ir atkarīgs no bankas kurā ir karte, bet principā, piemēram dārgajās bankās – rietumu bankā, aizpildi iesniegumu, pasaki ka naudu paņēma, bet preci nesaņemi un viss. pagaidi kādu laiku un nauda, kā likums būs atpakaļ kontā. es esmu šādi ‘attiecies’ no pāris pakalpojumiem. Un cik ir lasīts ārzemju informācijā – tad preču pārdevējs vienmēr zaudē. Tā kā pārdot k-ko ar kredītkarti, maksāt procentus par transakciju un tad iet vēl čikāties ar free-rideriem – nu paldies. labāk skaidra nauda pie pirkuma vai pārskaitījums uz bankas kontu. sīkajiem maksājumiem protams sms + hansanet, jo 500,000 cilvēkiem ir hanzā konts.

    Atbildēt
  10. CapsLock

    Heh, tas, ka konversija reti notiek uzreiz, ir labi zināms fakts, līdz ar to kampaņas jāmēra ilgākā griezumā, pie tam ideāli būtu piesiet klāt arī offline konversijas datus, bet ir aizdomas, ka reti kurš Latvijā ar to tik nopietni ņemas, pārsvarā jau tomēr cilvēki apmierinās ar pliku CTR – bet tās jau ir mārketologu izglītības problēmas 🙂

    Atbildēt
  11. Atbalss: Mājas interneta lietotāju skaits pieaug » Latvijas interneta pods

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.