Tīmekļa etiķete jeb „pornuha na haļavu”?

Server.lv iesūtīja tādu nelielu Latvijas tīmekļa mājas lapu apskatu un problēmas kādas ir vērojamas tajās.

Server.lv:
Iedomājieties, ka jums pieder vai ka Jūs vadāt uzņēmumu, kuram ir izstrādāta mājas lapa, ar kuru Jūs lepojaties un kura patīk arī jūsu biznesa partneriem un klientiem. Kāda, Jūsuprāt, varētu būt viņu reakcija, kad viņi kādā dienā Jūsu mājas lapā ieraudzītu saukli “Pornuha na haļavu”?

Globālais tīmeklis ir vide, ko mēdz dēvēt par virtuālo pasauli, tomēr šī vide nav nekas abstrakts un pilnīgi atrauts no realitātes, tāpēc tajā valdošie likumi lielā daļā gadījumu ir pārņemti no reālās dzīves. Mēs tajā atstājam savas pēdas, pēckurām mūs atpazīst. Protams, šeit pastāv lieliskas iespējas darboties anonīmi, taču šoreiz aplūkosim gluži pretējus gadījumus – kad vēlamies ar tīmekļa starpniecību paust informāciju par sevi vai savu uzņēmumu.

Vispazīstamākais, patlaban arī galvenais un labākais informācijas eksponēšanas instruments internetā ir mājas lapa (web lapa). Tomēr, lai mājas lapai būtu pozitīva atdeve, ir vesela virkne nosacījumu, kas ir jāievēro, to izgatavojot un vēlāklietojot.

Ja uzņēmums nav stratēģiski domājis par savu tēlu, var diezgan droši prognozēt, ka mājas lapa nesniegs vēlamo efektivitāti, jo neviena laba lieta nevar tapt bez koncepcijas. Tāpat, vērojot uzņēmumu attieksmi pret savu tēlu, jāatzīst, ka mājas lapai bieži vien tiek piešķirta pabērna loma, iztērējot par tās tapšanu veidlapu izgatavošanai ekvivalentu summu. Kāpēc tā notiek? Tieši tāpēc, ka uzņēmums nenovērtē mājas lapu kā tēla veidošanas instrumentu. http://www.lokomotiv.dpunet.lv (A/S Lokomotīve, 2400 strādājošo), http://www.villa.lv, http://www.vollars.lv, http://www.lanor.lv

Patmazais kartona gabaliņš, ko sauc par vizītkarti, ir uzņēmuma tēla sastāvdaļa, kuras izveidē pastāv savas nerakstītas likumsakarības, kas jāievēro, ja vēlamies, lai biznesa partneris uztvertu mūs pietiekami nopietni. Mājas lapā šo nerakstīto likumību ir krietni vairāk. Tās attiecas gan uz dizainu, gan informācijas izvietojumu, navigāciju, gan arī tekstu stilu, pareizrakstību un, protams, lapas tehnisko darbību.

Pirms veidot sava uzņēmuma mājas lapu, ir jānoskaidro, vai patiešām tā ir vajadzīga, jo viena no visizplatītākajām Latvijas uzņēmumu kļūdām ir izveidot mājas lapu, kura pēc tam faktiski netiek lietota – informācija netiek atjaunota, tajā tiekatstātas pat tukšas sadaļas. Vienīgā noderīgā informācija ir atrodama sadaļā „kontakti”.

Tas nozīmē, ka, uzsākot mājas lapas izveidi, pasūtītājam nav bijusi skaidra vīzija, kādam nolūkam mājas lapa kalpos. Ja uzņēmums būs definējis savas vēlmes un mērķus attiecībā pret mājas lapu, tas atvieglos darbu mājas lapas izgatavotājiem, kā arī vainagosies ar prognozējamu rezultātu.

Viss iepriekšminētais vairāk ir attiecināms uz mājas lapas koncepcijas izstrādi, kam ir būtiskākā loma veiksmīgas mājas lapas tapšanā, tomēr arī kļūdas atsevišķos lapas elementos var būtiski kaitēt lieliski izstrādātai lapas koncepcijai.

Ja atbildību par kļūdainu koncepciju nevar viennozīmīgi novelt tikai uz lapas izgatavotāja pleciem, tad tālāk aprakstītās kļūdas pilnībā ir jāuzņemas mājas lapas izveidotājiem.

Kādas tad ir „kliedzošākās” Latvijas uzņēmumu mājas lapās sastopamās kļūdas, nerunājot par dizainu un dažādām tehniskām finesēm, kas ir atsevišķu rakstu cienīgas tēmas?

Mājas lapa sākas ar adresi (domēnu), kurā ir ietverts uzņēmuma nosaukums, pēc kura to meklēs interneta džungļos. Domēna reģistrēšana Latvijā ir maksas pakalpojums ar konkrētu gada maksu – pēc tā reģistrācijas Jums pieder nosaukums www.nosaukums.lv (….com, net). Tomēr pastāv iespēja iegūt arī bezmaksas nosaukumu, ko gan tiešā, gan pārnestā nozīmē varētu saukt par nosaukumu zem nosaukuma jeb subdomēnu, taču šajā gadījumā Jums ir jārēķinās ar nosaukumu www.nosaukums.yo.lv vai www.nosaukums.lv.navigators.lv.

Subdmēnus parasti izmanto privātpersonas, veidojot personiskās mājaslapas. Tomēr, lai cik tas nebūtu dīvaini, pastāv arī uzņēmumi, kas izmanto subdomēnus. Varētu šķist, ka uzņēmumi, kas tos izmanto, ir viena cilvēka uzņēmumi vai nenopietni gadījumarakstura uzņēmumi. Tomēr, kā izrādās, subdomēnu izmantotāju starpā ir arī lieli, cienījami uzņēmumi un organizācijas. Subdomēnu izmantošana ir apšaubāma ne tikai no uzņēmuma tēla viedokļa, tas apgrūtinās arī mājas lapas atrašanu internetā. Kuram gan ienāks prātā meklēt, piemēram, patlaban visai aktuālo Latvijas Anesteziologu un Reanimatologu asociācijas mājas lapu zem nosaukuma http://www.ltn.lv/~anestweb (šis varbūt ir īpašs gadījums, kad mājas lapas adresē neparādās pat tās īpašnieka nosaukums), viesnīcu BEST HOTEL – www.hotelbest.times.lv, Latvijas ģimenes centra mājaslapu – www.lgc.internet.lv, kazino „Aladins” – www.casino.bilteks.lv? Jāpiebilst, ka, izvēloties reģistrēt subdomēnu, tiek ietaupīti divdesmit lati gadā.

Par neatņemamu darba instrumentu pilnīgi visos uzņēmumos ir kļuvis e-pasts, tomēr e-pasta adrese, kurā parādās uzņēmuma nosaukums, kalpo arīdzan kā identifikācija, kas šobrīd jau ir iegājies kā standarts. Tāpēc, piemēram, ja Jums pienāk e-pasts: vārds_uzvā[email protected] un Jūsu klientu starpā nav uzņēmuma ar nosaukumu „Promodit”, iespējams, ka bailēs no vīrusiem Jūs šo e-pastu izdzēšat, bet pēc tam izrādās, ka Jūs esat izdzēsis sava lielākā klienta „Palazzo Italia” svarīgu e-pastu. Šāda kļūda ir saprotama gadījumā, ja uzņēmumam nav sava domēna, tomēr ir uzņēmumi, kuru mājas lapā sadaļā „kontakti” primārās e-pasta adreses nesakrīt ar to web adresēm, piemēram, eliza-k[at]latnet[.]lv (www.eliza-k.lv), nordic[at]dtc[.]lv (www.nordictekstils.lv), e-m.s.[at]delfi[.]lv (www.europamobel.lv), info[at]hotelbp[.]lv (www.hoteljurnieks.lv). (Pēdējā piemērā e-pasta adrese netieši reklamē savus konkurentus, jo www.hotelbp.lv ir Viesnīcu apvienības mājaslapa.)

Pastāv tāds „lielisks” interneta reklāmas veids, kā „baneru apmaiņas sistēma” (nejaukt ar reklāmas banera ievietošanukonkrētā mājas lapā vai portālā, kas ir reklāmas laukuma nopirkšana). „Baneru apmaiņas sistēma” ir sistēma, kurā jūs piedalāties ar savu baneri, un tāpat tajā piedalās vēl, piemēram, četrdesmit mājas lapas. Daudzie baneri cirkulē pa šīm četrdesmit mājas lapām, kuras katra var pārstāvēt atšķirīgu nozari. Pirmkārt, ievietot baneri tādā sistēmā ir pilnīgi bezjēdzīgi no reklāmas viedokļa, jo diezin vai cilvēkus, kas meklē informāciju par betonu, ieinteresēs floristikas pulciņa reklāmas baneris. Otrkārt, ir grūti kontrolēt baneru saturu, kas parādās mājas lapā, ir jāpaļaujas tikai uz mājas lapas izgatavotāja godaprātu. Varbūt nav jābaidās no paša ļaunākā, tomēr arī tāds salikums kā ēdināšanas uzņēmuma „Vērdiņš” mājas lapā redzamais baneris „Viss par epilepsiju” ir visai traģikomisks. Turklāt „baneru apmaiņas sistēmās” visbiežāk parādās pašu sistēmas organizētāju reklāmas baneri. To, kā izskatās baneru apmaiņas sistēma darbībā, var palūkoties dažu uzņēmumu mājas lapās www.armada.lv, www.b12.lv, www.erkod.lv, www.laren.lv.

Tiem, kas iesaistījušies „baneru apmaiņas sistēmā”, atliek vien cerēt uz veiksmi, ka lapā neparādīsies erotiskās lapas baneris ar saukli „Pornuha na haļavu”. Jāpiebilst, ka visi minētie piemēri ir atrasti stundas laikā, kas tikai pierāda šo kļūdu masveidību.

Lielākoties par aprakstītajām kļūdām, kuras var saukt gandrīz vai par kuriozām, atbildība, kā jau iepriekš minēts, ir jāuzņemas mājas lapas izgatavotājam, kurš ir spējis piedāvāt savam klientam risinājumus, kas nopietni kaitē uzņēmuma tēlam. Iespējams, ka uzņēmējs nezina, ka šādi risinājumi kaitē viņa uzņēmuma tēlam,taču diemžēl nezināšana neizslēdz sekas. Neviens profesionāls mājas lapas izgatavotājs nekad nepiedāvās klientam aprakstītos „izdevīgos risinājumus”. Lai gan pasūtītājs it kā nav vainojams šajās kļūdās, tās ir tikai likumsakarīgas sekas „lētāka meistara” izvēlei.

Vērojot situāciju valdošo Latvijas tīmeklī, radās ideja šonedēļ sarīkot konkursu tiem, kuri vēlas nepazust tīkla labirintos un piesaistīt sev uzmanību. Ar pieklājīgu balvu fondu un vilinošām iespējām.

www.server.lv

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on VKShare on RedditShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

35 komentāri par “Tīmekļa etiķete jeb „pornuha na haļavu”?

  1. IT positive

    Lasīju pa diogonāli. Bet cik ļoti biju pārsteigts, kad ieraudzīju lapu par kuru "ierēcu" pirms 10 min. šeit. villa.lv. Tai uzgāju iekš top.lv. Tā bija kā 50 apmeklētākā šodien.
    Ak, Dievs

    Atbildēt
  2. ManInBlack

    mjamz.. jauka bezmaksas reklāma sanākusi. /me arī ceps augšā webu, kur piedāvāšu IT pakalpojumus, uzrakstīšu rakstu par to, cik liela mizkaste valda lv webaa, un, ka es to visu varu pa mazām naudiņām savest kārtībā. tā teikt piepalīdzēt firmiņām, kas neko pašas nejēdz. tad jācep šitāds raksts un jāpūš uz apollo piemēram. firmu direktori nāk, lasa un šausminās. un pēc tam zvana izpalīdzīgajam ManInBlack.. 😉

    Atbildēt
  3. Chiks

    Probleemas jau ir tiiri labi dokumenteetas, tikai nesaprotu, kaadeell raksta autors reklamee viduveejiibas? Viduveejiibas tiiklaa aatri pazuud!:))

    Atbildēt
  4. Boo

    Grozi kā gribi, bet nekā nepatiesa te nav – uzņēmumus vajag kaunināt, lai beidzot saprot, ka mājaslapa nav tā, starp citu… lai saprot, ka digitālā identitāte brīžiem ir būtiskāka par daudz ko citu….

    Atbildēt
  5. Zulubulu cilts aborigēns

    Chiks: hm, kuras viduvējības reklamētas?, pats nepamanīju
    Autoram: respect!, manuprāt labi un noderīgi salikts kopā jau zināmas lietas.

    Atbildēt
  6. [e`rix]

    Doma jau nebija slikta – parādīt kādas problēmas skar plašā Interneta Latvijas daļu. Bet kāpēc to parakstījis nevis kāds konkrēts cilvēks – no uzņēmuma vārda rakstot tas nebūs nekas vairāk kā reklāma..
    Par tā sauktajiem Baneru tīkliem – nekad neesmu atbalstījis un nekad neatbalstīšu tādus. Ja ir vajadzīga reklāma – nopērc reklāmas lauku. Un ja uzņēmums nenodarbojas ar šādu reklāmas pakalpojumu piedāvāšanu – tad [b]kāda jēga pēc banera saitā?[b] Man ir diezgan labs līdzeklis pret tādām nejēdzībām kā [i]baneri[i] – Adblock un iesaku to arī citiem.

    Atbildēt
  7. coolynx

    NewAge: Nē, diemžēl nesamaksāja. Vienkārši šķita interesants reklāmraksts un es to nopublicēju. Zināmā mērā aktuāla un sāpīga tēma. Vismaz tagad nevar mani noriet par to, ka es kādu apceļu. 🙂

    Atbildēt
  8. IK

    Piekrītu raksta autoram/iem.
    Vistraģiskāk ir tad, ja uzņēmums ar mājas lapu grib darīt kaut ko reālu, piemēram kaut ko pārdot vai izmantot par plašas pieejas mārketinga līdzekli (piemēram TV reklāmā tiek pateikts, ka vot mēs tādi pastāvam un daram to, bet visu infu skat mājas lapā).
    Šajā situācijā pat neliela kļūdiņa, nepārdomāts teikums vai dajebkāds cits niecīgs trūkums var izbojāt ne tikai iespaidu par lapu kā tādu, bet lapas īpašnieku attālināt no saviem biznesa mērķiem līdz bezmaz vai nekad nesasniedzamiem attālumiem.
    Par to var vāvuļot gari un plaši, bet mani personiski izbrīna tas, ka lielākā daļa (vismaz LV webdizaina kantoru) veido attiecības ar klientiem nevis kā ilgtermiņa partnerattiecības visā risinājuma pastāvēšanas gaitā (kā tam imho būtu jābūt), bet gan koncepcija-projekts-dizains-izstrāde+CMS+sveika gauja plūsti plaši. Rezultātā aplauziens klientam, jo viņš neko nesaprot no satura likšanas un pēc pusgada aplauziens arī webdizaina kantorim, jo lapa vairs nav liekama pie portfolio, jo 1) kontents sabojā visu priekštatu; 2) lapa tiek nomainīta pret cita kantora izstrādājumu..

    Atbildēt
  9. Mr.SergE

    Es 100% pievienojos CLX – šis ir patiesi vērtīgs raksts, kas gan varēja būt nedaudz detalizētāks un aizskartu vairāk dažādu tēmu.
    Lettiņu lielākā problēma – visur meklēt kaut ko ļaunu un nepatiesu. Nav jau svarīgi, vai kāds par to saņems kādu naudu vai ne. Svarīgi ir tas, ka viss šajā tekstā teiktais ir patiesība un tas, ka kāds to ir uzrakstījis arī ar blakusmērķiem neatspēko to, ka šī ir problēma, kas mums ir ļoti ļoti sasāpējusi. Ja mēs par tīklu runāsim tikai tā, kā tas notiek weblistē ("šis ir sūds, nav sūdīgi", "bet kaut kas tomēr nepatīk", "viss, ko jūs darat ir garām", utt.), tad nekur tālu netiksim. Bet tad, kad kāds uzraksta, kā vajadzētu būt, tad visi sāk čīkstēt un meklēt kaut kādus "zemūdens akmeņus", lai attaisnotu, galvenokārt, sevi un savus darbus…

    Atbildēt
  10. Kaklz

    Ja raksts būtu vienkārši kā raksts, bez norādes uz server.lv neviens neko neteiktu. Šādā izskatā šis raksts viennozīmīgi smird pēc reklāmas.

    Atbildēt
  11. Chiks

    Piekriitu Kaklz
    Es jau arii vareetu ievietot te reklaamu, bet taads nav mans darba stils!
    Ar klientiem ir jaastraadaa individuaali, jo maajaslapa nav kaut kas lloti standartizeets un katrs veidotaajs var piedaavaat savu kvalitaati, risinaajumu dazzaadiibu un cenu, vadoties peec pieredzes un iespeejaam!:))

    Atbildēt
  12. Kirils

    raksta saturs ir milziiga smadzenju skaloshana ar suudainu kuutsmeeslu uudeni.

    [..] , jo neviena laba lieta nevar tapt bez koncepcijas.

    do i really need to give examples?

    Subdomēnu izmantošana ir apšaubāma ne tikai no uzņēmuma tēla viedokļa, tas apgrūtinās arī mājas lapas atrašanu internetā. Kuram gan ienāks prātā meklēt, piemēram, patlaban visai aktuālo Latvijas Anesteziologu un Reanimatologu asociācijas mājas lapu [..]

    pameegjinat sietaa uzraxtiit "Latvijas Anesteziologu un Reanimatologu asociācija". un 70% (izpiipeeti cipari) lietotaaju noteikti neatshkjir subdomeenu no domeena un neuzskata to par "-"-usu uznjeemuma teelam.

    pienāk e-pasts: vārds_uzvā[email protected] un Jūsu klientu starpā nav uzņēmuma ar nosaukumu „Promodit”, iespējams, ka bailēs no vīrusiem Jūs šo e-pastu izdzēšat, bet pēc tam izrādās, ka [..]

    rotflmao.

    Pirmkārt, ievietot baneri tādā sistēmā ir pilnīgi bezjēdzīgi no reklāmas viedokļa, jo diezin vai cilvēkus, kas meklē informāciju par betonu, ieinteresēs floristikas pulciņa reklāmas baneris. Otrkārt, ir grūti kontrolēt baneru saturu, kas parādās mājas lapā, ir jāpaļaujas tikai uz mājas lapas izgatavotāja godaprātu.

    aciimredzot raksta autors izliekas mazaakzinoshss nekaa vinjam buutu jaabuut. var atkjekseet kaadu _nozaru_ bannerus raadiit savas firmas lapaa un kuraas lapaas raadiit savu banneri.
    nebija veerts lasiit. nez kas tas par konkursu…

    Atbildēt
  13. lih657kju0h89lkgh9

    tikko izlasīju šito delfos, lokomotīves bilde baigi patikās, uzreiz gribas ar kādu padalītes ar šo linku – labi piestāv tieši helovīnu "svētkiem", labi pazīstamais fotošopa efekts, kuru atceros vēl kopš laikiem, kad pirmo reizi atvēru fotošopu un testēju visus filtrus pēc kārtas.. tur vēl ir foršas bildītes "kalšanas ražotne", "liešanas ražotne" 🙂 bet izrādās, ka podā šis raksts jau ir..
    Pārfrazējot nosaukumu – „pornuha na haļavu”, jeb "Jānis Krūmiņš uzdarbojas" :-]
    tā tas laiks irī paiet – tajā laikā kad jāstrādā un jādomā, "kur ņemt naudu", laiks tiek nogalināts, lasot visādas stulbības, sajūsminoties par to, un rakstot tik pat stulbus komentārus. %$#@#!!! It kā TV sen vairs netiek skatīts, bet tagad laiku nogalina inets. kā varu teikt pēc sevis, laiks tiek nogalināts, ložņajot webā stulbā cerībā izlasīt tur kaut ko tādu, nu TĀDU, … !! Bet rezultātā tiek bezmērā nogalināts laiks.. un viss. Sorry.

    Atbildēt
  14. asdf555555555576

    par baneru tīkliem – jā, tā ir ārkārtīgi riebīga lieta, kaut viens piemērs: reiz atvērot oho.lv, ieraudzīju tur bride.ru (krievu līgavu paardevēju "na zapad") baneri.. nu nez. tā webmastera vietā, uzreiz izmestu ārā to sistēmu. Un arī uzņēmumiem, mazākais iespējamais ļaunus – ja ne pr0n, tad vismaz konkurentu reklāma..

    Atbildēt
  15. aabele

    #
    par baneru tīkliem – jā, tā ir ārkārtīgi riebīga lieta, kaut viens piemērs: reiz atvērot oho.lv, ieraudzīju tur bride.ru (krievu līgavu paardevēju "na zapad") baneri.. nu nez. tā webmastera vietā, uzreiz izmestu ārā to sistēmu. Un arī uzņēmumiem, mazākais iespējamais ļaunus – ja ne pr0n, tad vismaz konkurentu reklāma..
    Autors: asdf555576 @ 10.11.2004 / 16:28

    OHO ir latviešu līgavu paardevējs na "Zapad" 😀

    Atbildēt
  16. droom

    nu labi, nu reklāma un tad??? Raksts ir pa tēmu, uzņēmumi patiešām nesaprot (cilvēki tobiš) kāda loma ir inetam!!! Kad pašam savajadzējās remontēt žāvētāju, tad izvēlējos to firmu, kur bija texts latviski un saprotami uzrakstīts ko remontē un ko nē. 80% kantoru nav weba un 20% tas webs ir neko neizsakošs. Ko ieguva uzņēmums, kuru man ievajadzējās? Klientu! Ar savu web lapu. Tāda lūk realitāte. A Jūs te reklāma, reklāma. Patiesībā to web taisītāju nav nemaz tik daudz (labu!) un kad sagribēju pats savu lapu priekam, tad pats visu saštukoju un atradu, kas ievērojot manus nosacijumus visu saveido. Tā lūk!

    Atbildēt
  17. IK

    Ko ieguva uzņēmums, kuru man ievajadzējās? Klientu! Ar savu web lapu. Tāda lūk realitāte. A Jūs te reklāma, reklāma. Patiesībā to web taisītāju nav nemaz tik daudz (labu!)

    Precīzi tā. Tā reklāma kaķim zem astes. Brandings, marketings, smadzeņu skalošana etc. Ja to kādam vajag, tad nav problēmu, nets to sniedz, bet ja mājas lapa sux, tad visa reklāma var iet podā. Tas ir viens, otrs – mājas lapa var būt ne tikai reklāma, daudzi to vienkārši neapzinās un nenovērtē. Protams tas neattiecas uz tiem, kas paši un kuriem klienti ‘paļci vejerom’ – tiem savas autoritātes.

    Atbildēt
  18. Didulis

    No vienas puses taisnība. Taču dusmas izsauca pēdējā rindkopa:

    Vērojot situāciju valdošo Latvijas tīmeklī, radās ideja šonedēļ sarīkot konkursu tiem, kuri vēlas nepazust tīkla labirintos un piesaistīt sev uzmanību. Ar pieklājīgu balvu fondu un vilinošām iespējām.

    Uzradies jauns supervaronis, kas mazajiem tīmekļa muļķīšiem ierādīs pareizo kārtību. Kā jau cilvēki sacīja:

    Ja raksts būtu vienkārši kā raksts, bez norādes uz server.lv neviens neko neteiktu. Šādā izskatā šis raksts viennozīmīgi smird pēc reklāmas.
    Autors: Kaklz www @ 10.11.2004 / 15:15

    Tad tik tiešām viss būtu OK.

    Atbildēt
  19. uk

    reklaama ta reklaama, kaut gan patiesiibaaa ka tur apaksaa kaut kas uzrakstiits izlasiiju komentaaros. Bet rakstaa tiesaam ir taisniibas paarpaareem !!! Manupraat par kaadiem 25-50Ls, var uztaisiit nelielu firmas viziitkarti, kuru var papildinaat arii pats iipasnieks, vai kaada vina algota persona. Klasiski aplami piemeeri ir veerojami krustaam skeersaam: liels (vaardaa nesauksu) uzneemums, kurs aktiivi reklamee savus pakalpojumus web lapaa ir ievietojis kluudainu biroja nr, lapa izskataas kaa pohains 9.klases skolnieks buutu taisiijis. Un veel rakstaa mineetais HALAVAS mekleetaaju stils, paseedeet uz bezmaksas hostinga arrii riebj. Vai tiesaam cilveeki kas konsultee un par to arii sanem naudu nesaprot: punkts Nr.1 pirms ko saac internetaa, izdomaa kaadai auditorijai un produktu aprakstam tas ir domaats un saac ar atieciigu domeena vaarda izveeli!!!! Tad jau labaak tiesaam kaadam samaksaat kaadas naudinas lai to izdara labi un profesionaali.
    PS. Sii nav server.lv slavinaasana, bet personiigs komentaars, raksta saturam pilniigi piekriitu.

    Atbildēt
  20. KRISHA

    Jaaa Valters un rapa lapa spaaarda pakalju nenormaali. Sen lielaaks sviests isteniibaa nebija redzets. Un tipa normaals un naudu pelnosh uznjeemus liekas. 😀

    Atbildēt
  21. ]{aspars

    [q] …attiecas gan uz dizainu, gan informācijas izvietojumu, navigāciju, gan arī tekstu stilu, pareizrakstību… [q]
    ātri pārskatot šo tekstu – trīs kļūdas
    [q] [u]Patmazais[u] kartona gabaliņš,…

    …šo nerakstīto [u]likumību[u] ir…

    …vai nenopietni [u]gadījumarakstura[u] uzņēmumi.[q]

    Atbildēt
  22. ]{aspars

    …attiecas gan uz dizainu, gan informācijas izvietojumu, navigāciju, gan arī tekstu stilu, pareizrakstību…

    ātri pārskatot šo tekstu – trīs kļūdas
    [q] [u]Patmazais[u/] kartona gabaliņš,…

    …šo nerakstīto [u]likumību[u/] ir…

    …vai nenopietni [u]gadījumarakstura[u/] uzņēmumi.[q/]

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.