Kā notiek pāradresācija uz mobilo no Inbox.lv

Es atļāvos nedaudz papildināt rakstu ar šīm rindiņām kā arī Inbox.lv atbildi, kas būs atrodama zemāk.

Tātad, šodien saņēmu izmisuma pilnu e-vēstuli kurā tiek izklāstīta problēma, ko varēs izlasīt nedaudz zemāk. Nedz man, nedz arī šīs problēmas autoram nav ne mazākās sajēgas par to kā notiek visas šīs tehniskās lietas ar elektroniskā pasta pārsūtīšanu uz mobilo telefonu. Šī iemesla pēc tika ievietots raksts, lai rastos diskusija un kāds tehniski orientēts cilvēks, kas darbojas attiecīgajā sfērā, izskaidrotu problēmas tehnisko pusi un ieteiktu veidus kā to atrisināt.

Udzzis raksta:

Damāju ka varētu būt interesanti “Poda” lasītājiem, no kuriem daudzi ir arī Inbox.lv klienti, uzzināt, ka pāradresācija uz mobilo telefonu nav tik droša lieta, kā sākumā varētu likties.

Tas ir stāsts iz dzīves, gadījums, ko pieredzēju vakar. Inbox ir tāds papildus serviss, kā ziņošana uz mob. tel. par to ka pienākusi jauna vēstule. Tiktāl viss būtu jauki. Bet kas notiek, ja dotā mob.tel. operatora īsziņu serveris uz doto brīdi ir aizsits (kā tas bieži notiek ar TELE2 un ne tikai)?

Notiek sekojošais:
Cilvēkam, kas sūtījis ziņu (vienkārši sūtījis uz e-pastkasti) pienāk paziņojums par kļūdu, un šai paziņojumā ir iekļauts domātā ziņas saņēmēja MOBILĀ TELEFONA NUMURS! Tātad tādā veidā var uzzināt praktiski jebkuta Inbox.lv lietotāja mobilā tālruņa numuru… Iespējas ir. Bet vai es vēlos lai manu telefona numuru varētu uzzināt praktiski jebkurš, kas man nosūta pastu?

Nekur Inbox.lv mājas lapā neatradu !nekādu! atrunu par lietotāja datu konfidencionalitāti, tātad, juridiski (acīmredzot) nav pie kā piesieties, bet VAI JŪS VĒLATIES PUBLICĒT SAVU MOB. TEL. NUMURU???!

INBOX officialā ATBILDE :

Ši problema mums ir zinama – un ta attiecas uz TELE2 . Esam par to vairrakkartigi runajuši ar TELE2 laikam pat ar TELE2 galveno inzenieri . Viņu atbilde – neko nav nav iepejams mainit – jo stav NOKIA dzelziskais mail2sms gateway, un pec liguma latvijas STAFAM nav tiesibas tam pirkstu durt klat. Šis dzelzis ir vairak DOWN neka UP, no ka mums rodas vel papildus problemas – kuras sikāk šeit neklastišu. LMT stav normals LINUX zenu nokonfigurets mail2sms gate kas 99% gadijumu tiek ar savu uzdevumu gala. Savukart ja LMT gate nepieņem mail forwardu – tas vismaz atdod korektu atbildi cannot deliver to [email protected],aizvietojot nummuru ar XXXXXX.

Tehniski – ka zinams, inbox nodrošina forward vai alias servisus – un SMS notifikacija – ir vienkarš mail forwards uz sms mailu. Ja saņemej serveris neatbild pat uz SMTP conectu – tad atbilstoši RFC mes atdodam message non deliverable paziņojumu sutitajam – UN NEKADU GLJUKU šeit nav. Ja to uzskata par problemu -tad tadrizak ir email standarta mail to sms principu problema.

43 komentāri par “Kā notiek pāradresācija uz mobilo no Inbox.lv

  1. Grrr

    īsziņa uz epastu nekad nav bijis drošs pakalpojums. 🙂 Nebūt neesmu pārsteigts.
    Labāk tad jau skatīties inboxu ar wapu.

    Atbildēt
  2. creat1ve

    nu jaa.. hm… stulbums 🙂 wispar es nekad savu isto informaciju neraxtu.. wienmer kaut ko samurgoju.. tas INBOX.LV ir viena liela reklama ta varetu teikt 😉 tur wisas malinjas reklamas, ka pat nevari saprast kur jaaiet 😀 lab wiss. es gulet 😛

    Atbildēt
  3. Sarky

    Lietajam [savu iemīļoto] pop/smtp klientu, un…. īsāk sakot, – kādi vēl teksti var būt, ka ‘nesaprotam, kur jāiet’? 🙂

    Atbildēt
  4. ui

    tas jau nav nekads jaunums, ja sutam kadam, kas savu mailu paradresejis uz mob vai uz kadu aizdirstu e-kasti, dabujam atpakalj shamejo adresi…

    Atbildēt
  5. JK

    Nezinu kas panjemu uz sevis nopublicet tadu rakstu, bet tas ir lamerizms.
    Visiem laikam, atskaitot rakstnieku, ir zinams ka atbildes shaja gabijuma sut tele2 un inbox nav vainigs. LMT slepj to informaciju bet Tele2 laikam nezik ka to izdarit jo izmanto parak “krutas” tehnologijas.
    To ka tele2 nerupejas par drosibu un servisa stabilitati ari laikam visiem ir zinams, bet tas jau cits stasts.

    Atbildēt
  6. ms

    eeeee ko jus sjadzat no dzives ? jasak ka inbox ar visiem saviem gljukiem ir labaks par lielako dalju latvijas emaila serveriem. kursh gan vel atljauj chekot cik pagadas caur pop savu mailu ?
    un kadas vel tur reklamas ?
    bulshits

    ja kads var iedot labaku bezmaksas serveri bushu pateicigs, a citadak aizveriet muti 🙂

    Atbildēt
  7. coolynx

    JK: Šis raksts, tāpat kā arī pārējie raksti, jau tāpat ir visiem zināms. Tos publicē vienkārši tāpat aiz gara laika, jo kad apnīk pārkrāmēt dažādu universitāšu maģistru un doktoru grādu diplomus, tad arī rodas vēlme kopīgi apspriesties ar pārējiem doktoriem un profesoriem par vēsturi un bērnu dienām – kā silītē lauza citu bērnu mājas lapas, bērnu dārzā pārlika serverus, skolā būvēja ātomelektrostacijas…

    Atbildēt
  8. INBOX

    INBOX officialā ATBILDE :
    Ši problema mums ir zinama – un ta attiecas uz TELE2 . Esam par to vairrakkartigi runajuši ar TELE2 laikam pat ar TELE2 galveno inzenieri . Viņu atbilde – neko nav nav iepejams mainit – jo stav NOKIA dzelziskais mail2sms gateway, un pec liguma latvijas STAFAM nav tiesibas tam pirkstu durt klat.Šis dzelzis ir vairak DOWN neka UP, no ka mums rodas vel papildus problemas – kuras sikāk šeit neklastišu. LMT stav normals LINUX zenu nokonfigurets mail2sms gate kas 99% gadijumu tiek ar savu uzdevumu gala. Savukart ja LMT gate nepieņem mail forwardu – tas vismaz atdod korektu atbildi cannot deliver to [email protected],aizvietojot nummuru ar XXXXXX.
    Tehniski – ka zinams, inbox nodrošina forward vai alias servisus – un SMS notifikacija – ir vienkarš mail forwards uz sms mailu. Ja saņemej serveris neatbild pat uz SMTP conectu – tad atbilstoši RFC mes atdodam message non deliverable paziņojumu sutitajam – UN NEKADU GLJUKU šeit nav. Ja to uzskata par problemu -tad tadrizak ir email standarta mail to sms principu problema.

    Atbildēt
  9. INBOX

    To coolynx
    Un problema no “guļoša” TELE2 mail2sms gate ir sekojoša – qmail remote regulari stav 2000 – 3000 nenosutītu FW mailu – ka rezultata sakas probelemas ar nosutamo mailu aiziešanas atrumu. Tas gan patreiz ir atrisinats – bet ir diezgan jokaini skatīties ka viena no lielakajam Latvijas IT ( !!! ) kompanijam gadiem nevar sakartot elementaru lietu. Tieši deļ TELE2 mes esam samaziņauši nosutamo mailu “gaidišanas” laiku rindā.
    Par patikamo:
    + jau kadas 15 dienas uz INBOXa strada divlimeņu spama filtrešnas sistema, kas gan vel nekur nav annonseta – pirmais limenis – IP blacklist based, otrais līmenis spamassasin (izdalita 2.2 Ghz mašina tikai uz filtrešanu) – kas ļāvis maximali samazināt ienakoša spama apjomu.
    + tuvakajas dienas beidzot tiks pabeigts projekts INBOX FOTO – 30 MB fotogrtafiju glabāšani un šarešanai katram INBOX lietotajam . http://foto.inbox.lv

    Atbildēt
  10. Sarky

    Prieks par INBOX atsaucību! Es grasījos iebilst, ka tas varētu attiekties tikai uz tele2, jo LMT sakarā neko tādu neesmu novērojis, bet tagad viss ir vēl skaidrāk.

    Atbildēt
  11. KRISHA

    Es arii kautko iespamoshu par sho teemu. 🙂
    spam begin
    1) vai ar lmt tagad nebuus probleemas, sakara ar visu niku registraaciju, un to ka nevarees vairs suutiit uz [email protected] liekas ka bishinj probleemas nu buus..
    2) es nesaprotu tos kas bljauj par to ka vot redz kaa taaa var, tas tachu ir bezmakasas serviss. Girbi kruta, maksaa un buus tev uberkruta.
    3) es gan nesaprotu ari inbox, ja tas ir forwards, tad jau nu varbuut nedaudz vinu apstradaat. Nu suutam kaa no pasha [email protected] panjemam no maila subject un taa. Problema itkaa atkriit. Ghmm un ka ar tele2 tur nebija kautkads limits no vienas ip 100 dienaa suutijumi?
    end of spam

    Atbildēt
  12. KRISHA

    To INBOX:
    Jus gribat teikt ka pirms tam filtru nebija? Tad jau var nosliikt spamaa.
    Mums staav vesela chupa dnsbl listu, tad pashu liktie ip/domain blocki, tad filerules, tad spamassasin, un tad viruscan. Neesmu taisiijis statistiku bet liekas ka kadus 80% toch kas bez taa visa nonaaku pastkastiitee, shinii varinataa nenonaak.

    Atbildēt
  13. INBOX

    To Kriš 1) Staveja vienlīmeņa filtrs DNS blacklist based – ar milzigu sarakstu – pec statistikas – šis filtrs atstaja aptuveni 5- 10 % no ienakošojaiem no arzemju mailiem.Tatad 90-95 % spams. Izanalizējot paripalikošos 5-10% konstatejām ka ka 80% no paripalaikušajiem ari ir spams, bet nofiltrejams tikai parbaudot saturu kas pie dotajiem apjomiem ir EXTREMLY CPU smags darbs. Ta radas jau divlīmeņu spama filtrešanas sistēma.

    Atbildēt
  14. Anonīmais

    Agrāk man šķiet bija:
    Uz LMT telefonu [email protected]
    Uz TELE2, ja nemaldos [email protected]
    No telefona uz e-mail adrese ir šāda: [email protected]#Ziņojuma teksts,
    to sūta uz numuru 9912
    Vai tagad ir mainījies kaut kas(@sms.lmt.lv, @sms.tele2.lv)? Neesmu veselu mūžību sūtījis sms uz mobīlo no kompja un otrādi. Uz kādiem numuriem(9912) tagad sūta no mobīlā sms uz PC e-mailu(LMT, TELE2) un vai pastāv tāda pati forma([email protected]#Ziņojuma teksts)?

    Atbildēt
  15. ulzha

    Anonīmais – katram gadījumam vā[email protected]#Subj#Ziņojuma teksts. Par LMT pakalpojumu kodiem visu var viņu lapā uzzināt.
    Toties iekš http://www.tele2.lv nekā nevar uzzināt. Kā tur ir īsti ar to sms.tele2.lv – kāds nevar apskaidrot? Man baigi nesanāk – saņēmējam jābūt kaut kam AKTIVIZĒTAM tāpat kā LMT, lai saņemtu mailus? Vai vienkārši tas serveris ir “vairāk DOWN nekā UP”?

    Atbildēt
  16. Kheps

    Nu, nez, ir taads http://www.oto.lv, kur ir tiiri sakariigs meils un rii forwards uz mobilo straadaa chotka kaa nevienam citam. Arii pop3 pieeja ir normala.
    Un nekaada stresa, un NEKAADAS reklaamas!
    Vot taa, a visi te kliedz, ka tas neiet, tas neiet.
    Viss iet, tikai vajag rakt 🙂

    Atbildēt
  17. gins

    Gribu veerst uzmaniibu uz veelvienu probleemu ar kuru saskaaros nesen. Un nesaprotu shiis lietas iespeejamiibu.
    Nosuutiiju veestuli inbox.lv bet atbildes kaa nav taa nav. Veestules kopija zemaak->
    Labdien!
    0x februārī sarakstiijos ar adresi [email protected] par jautaajumiem, kurus
    nebuutu jaareklamee.
    Veestules tika rakstiitas no [email protected] uz [email protected],un veel papildus nonaaca mob. telefonaa ar nr xxxxxx iszinju
    veidaa. Shiis personas nav paziistamas savaa starpaa un nezin viens otra
    telefonu. Labi, ka shi info nonaaca man paziistama cilveeka rokaas. Kas zin,
    varbuut shii info ir nosuutiita veel citaam personaam?
    Luudzu rast iespeeju noskaidrot, un dot adbildi, kaadaa veidaa tas vareeja
    notikt, vai shii info nav nokluvusi citu personu rokaas?. Taapat luudzu dot
    konsutaaciju par shiis situaacijas noveershanas iespeeju.
    Ar cienju, xxxxx!
    Varbuut ir kaadi komentaari?

    Atbildēt
  18. DimanC

    Anonīmais :: 13.02.2004 / 01:22 – labrīt!!!
    Labrīt…. te palasi par mail2sms

    bet vispār – man patīk savā M55 lietot iebūvēto SMTP/POP klientu. jūtos ļoti ļoti apmierināts… (tas gan, cik saprotu, nav problēmas risinājums, bet…) 🙂

    Atbildēt
  19. Lupus

    Nu ar to oto.lv ir tā ka viņi neizmanto nekādus mail2sms, bet jau pie sevis veido īsziņas un sūta pa taisno uz telefonu (caur pāris sašifrētiem konektiem, piecu cilvēku 24×7 uzraudzītām sistēmām un tā tālāk, tā tālāk). Šeit situācija ir labāka, jo tas jau ir viens no pamatbiznesiem arī provaiderim, nevis fīča lietotājam.
    Tiesa, protams, Tele2 arī šeit izceļas salīdzinot ar LMT, bet nu – ;D viņi jau savādāk neprot

    Atbildēt
  20. Andris

    To Gins: man reiz gadijas, ka sanemu meilu uz mobila, kurs nebija adresets man..
    Nu, izlasiju, paraustiju plecus un izdzesu.. varbut bija tavejais? :))
    Vispar inbox darbiba pedejos menesos visai glukaina – reiz izdzesu savu pastkasti, bet sms notifikacijas pirms tam nenonemu un kadu laiku man naca sms par uz neeksistejosu kasti sutitiem meiliem.. nu, apnika man un aizvacos.
    Kaut ka isti vairs inbox-am neuzticos.. vel tas reklamas meilu beigas un biezi neko nevar nosutit.

    Atbildēt
  21. KSB

    Tele2 ir varen gļukains kantoris 😉 Man ar ik pa laikam uz listēm sūtot mailus atnāk atpakaļ maili, ka taimauts beidzies uz tele2: [email protected] un tā es biju savācis vairākus numurus ;D
    A inbox tiešām tut ņipričom…

    Atbildēt
  22. Anonīmais

    Autoram : ulzha :: 13.02.2004 / 08:21
    “”Anonīmais – katram gadījumam vār[email protected]#Subj#Ziņojuma teksts””
    Ko nozīmē “”katram gadījumam””?” un vai tas mans minētais salikums ir pareizs?
    Kā tas notiek TELE2? Vai vēl ir uz Tele2, ja nemaldos, [email protected] ?
    Kā ir abos variantos atpakaļ no GSM uz PC? Uz kādiem numuriem [9912?] jāsūta?

    ulzha un DimanC paldies par atbalstu.

    Atbildēt
  23. CDC

    nu tas ir vecs gljux, bet tam kursh te iejautaajaas – a kur taada gljuka nav –
    manaas sisteemaas nav.
    man mail forwardu uz mobilo apstraadaa pashraxtiita programma, kas suuta mail notification no [email protected], kaa rezultaaataa bounce atnaak r00t`am atpakalj.

    Atbildēt
  24. Mazausis

    Bieži pieminētais LMT arī nav bez vainas – re, ko man nupat pasta serveris izdvēsa: Feb 14 00:11:53 postfix/smtp[2643]: F3EC73BF08: to=, orig_to=, relay=smsmail3.td.lmt.lv[212.93.96.193], delay=16, status=deferred (host smsmail3.td.lmt.lv[212.93.96.193] said: 452 4.4.5 Insufficient disk space; try again later (in reply to MAIL FROM command))

    Atbildēt
  25. edgars

    tele2 atsūkā kāda bomža līko. Nahuj vispār tāds tele2 vajadzīgs? Normāliem cilvēkiem ir LMT un ar to arī viss ir pateikts..

    Atbildēt
  26. Inbox

    CDC: Tava gadijuma cilveki nezin no kurienes tie sanjem e-mail. Visi e-mail nak no tavas adreses neviss korecti sutitaja. Mes tieshi ar to mocijamies lai cilveks kopa ar forward zinaja no kadas adreses vinjam atnaca e-mail. Neviss pielikt vel teksta no kurienes is sutits un aiznjemt vel apmeram 10 simbolus.
    Tas neder un tad sheit paceltos vel lielaki stridi kapec Inbox is S…

    Atbildēt
  27. CDC

    lmao =]]]
    eh juus tur, nu saaciet kaut vai ar RFC izlasiishanu…
    kaut vai noraadiet lai errori naak uz citu meilu…
    hehe. kaa t.i. neder?
    bet suutiit uz geitu VISU e-mail der? tb ar visu textu?
    reku.. man piemeeram tikko no sava serva atnaaca sms:
    [email protected]*****.lv You have received e-mail From: Anatolijs Gorbunovs . Subject: Bill Gates conspiracy.”
    un veel ir pietiekoshi vietas arii garaakaam e-mail adreseem.

    Atbildēt
  28. CDC

    ieprieksheejais koments bija 2 inbox, btw..
    un coolynx, neesi apsveeris domu displayot atverosho triistuuriekavu kaa taadu, nevis nogriezt, vai arii man jaarxata < lai dabuutu iekavu? 0_o vnk pakaasaas meils no taa sms 😛

    Atbildēt
  29. Guest

    To: EDGARS
    Tev ir tiesibas izveleties un nevienam neinteresee tas vai Tev patiik TELE2 vai nee. Vienkaarshi to nelieto. OK, es saprotu, ka dazhkaart TELE2 nespej sniegt 100%-iigu servisu saviem kleintiem, bet Tu domaa, ka LMT nav gljuki? Ir! Un kaadi vel! Sheit ir atshkjiriib, ka LMT vienmer visu noliedz: "Nee, Ko Juus mums nav nekadu problemu!", bet TELE2 atklati pasaka:"Jaa! mums ir patreiz tehniskas probleemas, bet mees pie ta stradajam!" Piemeers: vakar (30.07.2004) ap. pl.14:00 ienaca info, ka LMT info dienesta (8000076) PBX centrale ir noklaajusiesies. LMT pat nespeja (vai negribeeja) nodroshinaat, izmisumaa nonakushiem klientiem, normalu IVR, kas informetu klientu, ka infodienests patreiz nav sazvanam vai ko tml. Klienti IVR vietaa dzirdeja tikai aiznjemtu signalu. Velaak, kad man izdevas sazvanit infodienestu, tad visi operatori, kaa viens, man apgalvoja, ka nekadas problemas neesot bijushas. Stuulbi, bet fakts!

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.