Ziemassvētku dāvanas no HP?

Ziemassvētku gaidās notiek visādas jaukas un mazāk jaukas lietas. Šeit būs stāsts, ko iesūtīja Moonlight ar ne pārāk jauka notikuma aprakstu.

Moonlight raksta:

Sāksim ar to, ka šodien uzzināju par HP akciju “HP trako cenu diena”.
Links: http://h41113.www4.hp.com/campaigns/lv/lat/offers/default.asp?q=0&ref=

Uzzināju, diezgan savdabīgā veidā – braucot no pusdienām darba e-pasta serveris man nosūtīja SMS, ka ir pienācis e-pasts no support.latvia@hp.com Padomāju – Fine, kārtējais “spams”. Patiesība izrādījās nedaudz rūgtāka – es esot pasūtījis HP COMPAQ notebook nx9010 (DJ124A) par speciālo cenu 777.-, mēs konfirmēsim, bla, bla, bla un konfirmēšot pa telefonu.

Mazliet paliku nikns par šādu konfirmācijas veidu un to, ka kādam nav ka HP ir tik tuvredzīgi, ka ļauj pasūtīt preces ar Interneta formu, izmantojot datus, kas nolasāmi no manas vizītkartes. Tikko grasījos zvanīt uz telefona numuru, kas tika norādīts e-pastā, man pienāca vēl viens e-pasts. Esot arī pasūtījis aksesuārus – optiskā pelīte, soma un + 250 Mb. RAM. (Tā sacīt – ticams “džentelmeņa komplekts”, par labu cipariņu). Visa pasūtījuma kopsumma diezgan O.K., kaut arī tam nav izšķirošas nozīmes.

Kļuvis jau konkrēti nikns ķēros pie numura spiešanas, iezvanījās telefons – Bla, bla, bla, HP, tāda meitene un šāda meitene, konfirmējiet pasūtījumu (aksesuāri)… *%*(&%)*&^%)*&^)(*&. (censored), padomāju un ņēmos skaidrot, ka kāds ir pajokojis un ka šāds pasūtījuma veids nav drošs, kaitina klientus un sagādā HP sliktu publicitāti. O.K. – man neeesot jāsatraucas, viss esot O.K.

Tikko es noliku klausuli, kolēģis man atnesa vēl vienu pārsteigumu no HP –
pirmajā e-pastā aprakstītā Notebook rēķinu. Jāpiezīmē, ka HP man to atsūtīja _bez_ konfirmācijas. Kā noskaidrojās pārrunās ar kolēģiem – ir pajautāts tikai faksa numurs nevis pasūtījuma apstiprinājums. Lieki piebilst, ka zvanīju par šo rēķinu uz HP un biju spiests to atsaukt. HP mendžere par to nelikās pārsteigta – tātad jokojiet kaut 100 reizes arī viņi zvanīs 100 reizes un tas, pie mums, skaitās normāli.

Ko es par to domāju:

1) Publicēt WWW šādas formas, kas ļauj procesēt pasūtījums ar maniem personas datiem un BEZ KONFIRMĀCIJAS, pa e-pastu ir augstākā mērā neapdomīgi un tas, kas ir akceptējis šādu akcijas veidu ir bijis – izteiksimies saudzīgi, “mazliet” neapdomīgs, ghmm…

2) Konfirmācija pa telefonu tomēr traucē klientiem – manā gadījumā, es biju jokotāja upuris.

3) Paldies HP par lielisko Ziemassvētku akciju – dāvanu un piespiedu kārtā iztērēto stundu mana laika. 3 x padomāšu pirms, kā privātpersona iegādāties kaut ko no HP produkcijas tuvākajā laikā. Ja ir vēlme man ko uzdāvināt, mana e-pasta adrese ir zināma, pateikšu arī uz kurieni nosūtīt 🙂

4) Uz jokotāju nikns neesmu – galu galā viņš izmantoja HP neapdomību un nezināšanu par nepieciešamajiem pasūtījumiem. Bet nezināšana, kā zināms ir vienīgais grēks šajā pasaulē.

Lai visiem laba diena un tuvojošies Ziemassvētki!

Patiesā cieņā,
Moonlight

45 thoughts on “Ziemassvētku dāvanas no HP?

  1. Outlawz

    izteikšu fui manai augstskolai, kura atrodas otrā pilsētas galā. kauns, vai tad viņi nezināja, ka es iestāšos… nezināšana jau nu gan nav grēks… grēks ir to neatzīt.

    Atbildēt
  2. putipu

    es arī gribētu pievienoties fujiem un it seviķi lielajam fujam par hp bezatbildīgi sabojātajiem jaukajiem ziemassvētkiem!
    p.s. autor, ej ārstē nervus un galvu!

    Atbildēt
  3. gC

    Mjaa shitaadi spami nav nemaz tik slikti. Jautri gaja manai pazinjai, kura ka jau kartiga ofisa darbiniece, censhas parlasit visus e-pastus, ko sanem (ari spamu) un sheku reku vienu jauku dienu sanemaa (protams spamu), ka ir vinneejusi 150,000 Euro. Es teiktu summa pieklaajiiga. Pie tam akcija notiek Holandee – kautkada izloze, kura piedalas visu sadarbibas partneru klienti. Vina aizsutija vestuli preti, vai ta ir patiesiba … saaka naakt viens peec otra e-pasts:
    1. atnaaca apstiprinaajums: “Ja viss kartiba, jur esat laimiigaa uzvaretaja …”,
    2. atnaca vestule ar konfirmaacijas formu,
    3.”Jasamaksa valsts nodeva par laimestu Holandes VID ~500 Euro”.
    Nu ja jau viss ir tik oficiaali – vina saka intereseties par visu pasakumu: cik tas oficials, kas tas par uznemumu, utt. Par laimi pagadijas sadarbibas partneris Holande caur kuru viss tika noskaidrots:
    1. ir taa firma (pat samera liela), kas nodarbojas ar hvz ko.
    2. Holande tiesam ir jamaksa konkreti tadas summas nodoklis valstij par tik lielu loterijas ienakumu.
    3. bija vis interesantakais fakts – katra loterija jaregistre ir VID un informacija ir brivi pieejama visiem (nu protams lai noskaidrotu cik viss oficiali) un ka jus domajat … protams nekada tamlidziga loterija nebija registreta.
    Pazina aizsutija e-pastu tai firmai un ta nejausi ieminejas, ka loterijai jabut registretai utt. Un viss … ne zinas vairs no si pasakuma. Nekadas vestules.
    Pec apmeram menesa atnaca jauna vestule no tas pasas firmas, ka vinneti ir 150,000 $. Tad nu viss jau bija skaidrs – dzhekiem tikai vajadzeja naudinu, tikai kapec tik oficiali, japarskaita uz VID. Un kapec summa netika jau sakuma piedavata atskaitit no laimesta (Kaa tas ari butu jadara, un ka to dara)?
    Biki offteemaa shis koments, bet … interesants pasaakums. 🙂

    Atbildēt
  4. aamen

    bet nu jāpiezīmē ka tas translita konvertētājs apakšā ir normāls, var lietot… pat ja esmu principiāls translita rakstnieks, nospiest man nav grūti 😀

    Atbildēt
  5. daysleeper

    nja – ari mans pamanija shodien sho akciju 0 bet sviests ir neizprotams, tik tiesham HP vardinsh drusku pabojajaas 🙂 tagad gaidisim koleegju PR specialistu komentaarus un taisnoshanos. ak jaa, laikam jau ka brendiem vienmer ir taisniba.

    Atbildēt
  6. Tāpat vien

    Nez var jau būt HP vainīgs, ka tik izklaidīgi … bet viņi jau neko sliktu negribēju tikai speciālu akciju uz nx9010 (jāatzīst gan tāds ķieģelveidīgs ir un pastāv risks dabūt brāķi – vienu jau dabūju, tas gan bija pasen) … tikai cilvēki ir nejauki un izmanto citu muļķību.
    To moonlight: Tu gan tāds stresains – darījums nebūs noticis kamēr tu nebūsi samaksājis.

    Atbildēt
  7. Pow

    nu bet reaali, nepatiik kaads cilveeks, pasuuti vinja vaardaa visaadas shtelles, un dzjeks varees visu dienu konfirmeeties 🙂
    gC, nu bet visi tak grib kautkaa nopelniit naudinju 🙂

    Atbildēt
  8. anna

    nu bet kur ir teikts ka muunnnliggght saka taisnibu! es vinam neticu, jo jau sen pazistu HP un nekad vini nevienu nav pievilushi! Super muuuunnnlllliiihgt anti reklamu tu uztaisiji! KUR TU STRADA?

    Atbildēt
  9. Moonlight

    18.12.2003 / 17:24 – komentārs protams nav mans.
    Tiem, kam liekas, ka ar galvu man viss nav kārtībā varētu pakomentēt, ka gadiņus 7 “ar kapeikām” mana maizīte ir bijusi sākot no dizaina izstrādes beidzot ar projektu vadību ļoti daudziem www projektiem, šādas formeles ieskaitot. Domāju, ka tie, kas mani pazīst zin, kas es esmu un par ko ir runa, bet, kas nē – nedomāju, ka “oglasitj vesj spisok” ietilpst manās interesēs. Pajautājiet un Jums tiks atbildēts. Domāju, ka vairāk par vienu negatīvu atsauksmi 7 gadu laikā nesakasīsiet.
    Izklausijās pēc sašutušā patērētāja suņa murgiem – fine, tā tas arī bija domāts. Desmitniekā.
    Ir vispārzināmi standarti, kā izvairīties no tamlīdzīgiem pārpratumiem izmantojot Interneta formas, ja kāds tos vēl 2003 gada beigās nav spējīgs ievērot tas ir “njevežestvo”. Hallo uz Marsa – ir 18/12/2003 : 17:37 un nopietni .lv interneta resursi un to izstrādātāji jau sen vairs nav bērnu autiņos.

    Atbildēt
  10. coolynx

    zizis, anna, anda, zuze, (Autors: Moonlight [www] :: 18.12.2003 / 17:24) – 194.89.192.22. Varbūt izvēlies sev vienu segvārdu, a? Vai arī sāc meklēt proxy!

    Atbildēt
  11. zizlis

    ta jau ir, ka sajutas tads loti kruts sava laucina, tad noliek ko vien var, jo jutas ka profinsh, bet patiesibaa……
    (nekomenteshu)

    Atbildēt
  12. Lupus

    Izklaidējoši… Ja ņem vērā ka 25 datori vēl palikuši un nafig viņi kādam vajadzīgi (nu nav tā labākā izvēle, nav…)

    Atbildēt
  13. Rainz

    Nu 200ls tomēr ir laba atlaide (tas nekas, ka analoģiskā akcijā Lietuvā bija 400 ls atlaide uz viņiem, taču tos izķēra momentā un HP izdomāja tik daudz nedod bonusā).

    Atbildēt
  14. Dreef

    Aizdomas, ka Multisistēmas mēģina na šaru izpildīt plānu uz gada beigām ;-). Ir visādi biroji, kur ķer muļķus un ja visu laiku esi pasūtījis, tad viņi domā tā – ja sakomplektēs tev vienu feinu mantiņu par ļoti labu cenu, tad taču tu beigu beigās neatteiksies, jo jutīsies, ka esi it kā jau nopircis – tipa liksies, ka esi īpašnieks un viss notiek. Būs vispār grūti pēc tam atteikties no aparāta (it īpaši vīriešiem). Ja pirmajā mirklī liksies, ka nevajadzīga lieta un tu to nevēlējies, tad otrajā mirklī tas jau liksies pašsaprotami. Aizdomas, ka šāds kreisais bizness attaisnosies par 50% – puse no šādiem pasākumiem tiks realizēta. Protams, tās ir tikai manas domas un varbūt tā bija tikai sakritība – tā teikt Ziemassvētku pārsteigums ;-).

    Atbildēt
  15. hvz

    A ko dos “konfirmācija” pa e-pastu, ja tu neesi jamo klientu datu bāzē ar reģistrētu e-pasta adresi?
    Piereģistrēs tavs.vards@inbox.lv un viss rullē. Arī “nokonfirmēs”.

    Atbildēt
  16. ManInBlack

    mozillaa kaut kadi reali gluki ar skriptiem shiem tur.. negribas petit, kas un kapec, jaiet dzert, bet nu divaini, ka tada firmele nevar uztaisit lapu, stradajoshu uz viesiem browseriem..

    Atbildēt
  17. juris

    vienkārši pzģc. āāpāc āpāc!! iesaku visiem sporta pēc visiem pasūtīt moonlight haļavno suņu pārtiku no neta – lai paplosās :)) par ko iespringtam, vecīt?!! stundu TAVA dārgā laika?? cik aizņēma šitās penteres rakstīšana?? /Juris

    Atbildēt
  18. daysleeper

    ko tad citu vareeja gaidit ja ne HP – kuri tad nu centisies visu veerst par labu mainot musu dienaskaartibu un attieksmi pret HP 🙂 nu izgazaas- nu kapec neatzit kljudu?

    Atbildēt
  19. xtra

    tā arī nesapratu, kur tā lielā problēma autoram ir bijusi? kas cita starpā dīvaini, mani nezkāpēc neviens vēl šādi nav mēģinājis izjokot.. par ko gan autors šādu godu izpelnījies? un vertifikācija taču notikās – viņi solīdi pazvanīja, tā un tā, kur ir problēma? nu rēķinu atsūtīja, nu un? miskastes kam domātas? kur gan viņš stundu varēja notērēt? divas tel. sarunas un viss. brrrr…
    katrā ziņā, atbilde “7 gadi tur un tur, tas un tas” un tonis “nesakasīsiet” uz pilnīgi nesaistītu jautājumu vien izraisa šaubas par cilvēka pašnovērtējumu un psihisko veselību. Zini man kaimiņos dzīvo vīrs, kurš 35 gadus urbina degunu ar kreisās kājas īkšķi un zini, nevienam nav negatīvu atsauksmju.

    Atbildēt
  20. xtra

    Un jā. Varbūt viņi tur arī pasteidzās, rēķinu pārāk ātri nosūtīja. Bet, ja godīgi, īsti nesaprotu kāda tad būtu “standartu” pareizā pieeja? Ar ko tad atšķiras tās formas, kuras ir visos interneta veikalos? tur jau tieši tāpat ir – saraksti info, pēc tam pārzvana, pārjautā, samaksā un atved. kādas tad ir šīs super-duper pareizās pieteikumu formas?

    Atbildēt
  21. Delerium

    Pareizā pieeja ir pārliecināties vispirms pa tel. un ja cilvēks neko nav pasūtījis, tad atp****
    Vismaz man tā patiktos.

    Atbildēt
  22. Mogomeeds

    Bet mani bombee spams, kas piedaavaa palielinaat peni, pirkt viagru utt. Ja par viagru es veel saprastu, tad ko vinji grib par to penja palielinaashanu? Ka es suutiishu atbildi OK? Braukshu un ljaushu sevi kropljot?

    Atbildēt
  23. MZM

    Dzīvotu štatos, būtu tiesu darbi.
    Par w3c HP gan vēl nav dzirdējuši. “This page is not Valid HTML 4.01 Transitional!” un 350 bugi. LOL

    Atbildēt
  24. Rukicc

    Standarti ne standarti, bet ja es ar savu paarluuku neredzu kaada ir cena, jo taas vietaa raadaas nezin kaads skripta fragments. Protams par to kas mani intereseeja es pazvaniiju uz mineeto bezmaksas telefonu kur mani veel pafutboleeja shurpu turpu nedaudz….. Butu bijusi cena nebutu taada njemsanaas paluureetu ir cena OK vai nav un viss… Pashi sev liekas probleemas sataisiija….

    Atbildēt
  25. Pow

    Taa jau taa lapinja skaista bet MozillaFirebird lietotaajiem cenas nedraudziigas…..
    aha, es ar iegaaju, domaaju mosh panjemt kasti un taa. bet cenas galiigi nedraudziigas. izdomaaju, ka pashi vainiigi, ja jau taadi laames, ka normaalu lapu nespeej uztaisiit 🙂

    Atbildēt
  26. marixman

    tas moonlight ir bisku slims, tev ko ahuuna sabojaaja ziemassveetkus tas prikols, ko? ko tu kunksti, smuki piedirsa kaads tevi, nespeej pasmieties vai?

    Atbildēt
  27. mr. t.

    Varu pateikt, ka peec proceduuras tur bija jabuut taa: Pirceejs registreejas web lapaa vai piesaka pasutijumu pa telefonu, tad tiek nosutits mails pircejam, kura prasiits apstiprinaat pasutiijumu. Vienlaicigi tiek nosutiits arii mails kaadam no diileriem (kas reali to mantu pardod), kas informee, ka kaadam ir interese. Diilerim ir jasazinas ar pirceeju un janoskaidro vai ta tas tieshaam ir, vai veelas pirkt un kad veelas preci sanemt. Ja diileris nosuuta pa faksu tikai rekinu, nemaz nepaparasot vai tada interese ir vai nee – tas var noziimeet, ka diilerim ir pofig. Tapec ir jaskatas, kursh bija diileris, nevis javaino HP. Vel ir tads variants arii, ka diileris gribeja dabuut to kompi sava noliktavaa un velaak pardot bez atlaides. Shajaa akcijaa diileriem bija izstradata pardoshanas procedura, kuru neieverojot to preci par akcijas cenu nemaz dabut nevareeja.

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *