Kā vienā dienā samazināt atlēcienu līmeni jeb bounce rate savā mājaslapā?

Šodien kaut kā nejauši ielīdu Google Analytics statistikā un ieraudzīju vienu mērījumu, kurš man šķita nereāls. Atlēcienu līmenis (angliski to sauc par bounce rate) bija zem 4%. Es neticēju savām acīm. 😉

Cik es atceros savu statistiku, tad nekad zemāks par 50% nav bijis. Pat pēdējā laikā bija ap 70%. Atlēcienu līmenis ir tie procenti, kas parāda cik liela daļa no apmeklētājiem ir ienākuši mājaslapā un uzreiz no tās aizgājuši. Ienācu, apskatījos, sapratu, ka kļūdījos un tūlīt pat aizgāju. Parasti tāda reakcija apmeklētājam ir SEOšņiku saģenerētajās atslēgvārdu lapās. Kaut kā naivi cerēju, ka mans blogs ir nedaudz kvalitatīvāks. 😉

 

Pods.lv atlēcienu līmenis

Realitāte bija citādāka. Es neteiktu, ka būtu sajūsmā par to, ka man savulaik Podam bija tik liels atlēcienu līmenis, bet toreiz nespēju neko izdarīt, lai mainītu šo situāciju. Vismaz neviens no SEO blogu ieteikumiem man līdz šim nebija palīdzējis. Internetā ir kaudze ar tādiem padomiem.

Bet izskatās, ka esmu atradis paņēmienu, kas paveic neiespējamo. Pie tam ar minimālu piepūli.

Tā kā es ātri ieeju azartā un mani interesē izurbties cauri kādam jautājumam, kas man nav līdz galam skaidrs, tad šī reize nebija izņēmums.

Vēl es esmu salasījies “gudrās” grāmatas, kurās raksta, ka tā ideja, kas pirmā ienāk prātā, arī beigās izrādās patiesā. Pārsvarā šīs idejas gan šķita neloģiskas un tā kā es paļāvos uz loģisko domāšanu, tad šīs “ašās” idejas pagrūdu maliņā un meklēju sarežģīto risinājumu. Nu, neticēju, ka tik vienkārši var atrisināt gadu desmitiem neatrisinātu jautājumu – izvēlējos tos grūtākos ceļus un cīnījos.

Tagad esmu iegājis azartā ar to, ka lieku pie malas loģisko prātu un sākumā ieklausos tajās klusajās un pirmajā brīdī šķietami neticamajās “ašās” idejas. Šī būs tā reize, kad es atļaušos padalīties ar rezultātu, jo tas skar šo blogu un var būt gana interesants no tīri profesionālā viedokļa arī citiem weba meistariem. 😉

Starp citu, lapu rādījumu skaits uz vienu sesiju arī palielinājās. Principā tie ir vienīgie lielumi, kas ir mainījušies pēc 21.novembra.

Lapu skaits vienā sesijā

Jāsaka gan, ka šī gudrā spriedelēšana un statistikas analīze tika veikta jau pēc tam, kad es pieņēmu šo pirmo ideju, kas iešāvās prātā. Es sāku meklēt loģisku skaidrojumu statistikā. Nu, tā mani līdz šim bija mācījuši – ko var darīt.

Mēģināju ar loģisko prātu izdomāt kaut kādas likumsakarības no šīm statistikām. Ar domu, ka tas varētu man palīdzēt apstiprināt vai noliegt radušos hipotēzi.

Ir kādas idejas, kas tika izdarīts, lai burtiski 2 dienu laikā no 77% samazinātu atlēcienu līmeni līdz 3%?

P.S.
Lūdzu IRCnet lietotāji, kas no rīta izlasīja manu atklāsmi, nenododiet mani. 🙂

Savu versiju es nopublicēšu vēlāk. Iespējams, ka jums radīsies kāds labs padoms. Es arī gribu mācīties. Man šobrīd šķiet, ka es jau pats esmu priekšā pateicis atbildi, bet varbūt, ka tā nav.

Papildināts

Biju cerējis, ka būs vairāk interesantu variantu.

Ir divas ziņas – viena laba, otra ne visai.

Labā ziņa ir tāda, ka šādu rezultātu var panākt jebkurš un diezgan vienkārši.

Sliktā, ka to neviens apzināti nedarīs.

Nocitēšu vienu gabaliņu no šī bloga ieraksta:

The most common reason that your Google Analytics may be reporting a crazy low bounce rate is because you have accidentally included your Google Analytics code twice. This means that when someone loads a page from your site, the code on your page sends two page views back to Google Analytics. The other side effect of this mistake is that your page views and page views per visit will be doubled.

Ja tavā blogā atlēcienu procents ir zem 10%, tad visticamāk, ka ir kļūda ar Googles kodu, jo kā viņš raksta, tad ap 80% ir normāla bloga atlēcienu līmenis.

Visattapīgākais bija Mārtiņš, kas ieminējās par kļūdu kodā. Tik tiešām, šī ir tā kļūda, kad statistika nemainās, jo šajā gadījumā dubultais kods izmaina tikai atlēcienu līmeni. Tas mani visvairāk pārsteidza.

Nebēdā, ja tagad jūties saskumis, ka neesmu atradis superīgo risinājumu, jo tāda visticamāk, ka nemaz nav. Toties cik interesanti bija pakustināt smadzenes un padomāt par tēmu. 😉

Atbilde uz jautājumu par to kā radās kļūda arī ir gaužām vienkārša. Es ap 21.novembri pārcēlu vienu lapiņu pie sevis. Papildus izklaidēm ar serveri un slīpēšanas darbiem, es spēlējos ar CloudFlare paneli. Biju pastiprināti sekojis līdzi serveru log failiem un banojis zombiju tīklu, kā arī komentāru spamerus. Pēc pēdējo nobanošanas iestājās svētlaime un uz e-pastu vairs nenāk dīvaini sūtījumi. Laikam tas man arī aizmigloja acis, jo uz mirkli padomāju, ka var tik pat labi arī nobanot zombiju tīklus, lai uzlabotu atlēcienu līmeni. Skujas. 😉

CloudFlare sadaļā Apps ir iespēja ieklikšķināt Google Analytics, lai tas tiktu automātiski ievietots visās lapās. Es biju ieslēdzis šo fīču un tajā pašā laikā nebiju izņēmis kodu no lapas. Rezultātā bija divi Google Analytics kodi. Šeit arī parādās saistība ar SSL. jo arī to piedāvā CloudFlare.

Starp citu, šajā blogā ir interesanta atsauce uz servisiņu, kurā var pārbaudīt vai Google Analytics kods ir ievietots korekti. Piemēram, ierakstot Pods.lv, redzam, ka viss ir čiki.

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

28 komentāri par “Kā vienā dienā samazināt atlēcienu līmeni jeb bounce rate savā mājaslapā?

  1. Silakaktins

    Minēšu, ka Tu izveidoji google eventu.
    Tas palaižas pēc XX sekundēm apmeklējuma laikā un šādā veidā parastais apmeklētājs (atnāca, izlasīja un aizgāja) vairs nav “bouncing visitor”

    Atbildēt
      1. Mārtiņš

        Tieši gribēju rakstīt, ka tas notiek tikai ar Firefox. Chrome man tāda priekšielāde nenotika.
        Bildes rakstā ir ar atfiltrētu pārlūku?

        Atbildēt
          1. Mārtiņš

            Laikam jau šajā gadījumā tas nostrādā uz rel=”next”, bet Chrome man nekas netiek ielādēts. Neticu, ka šo lapu apmeklē tikai ar FireFox 🙂

  2. Krišs

    Varbūt 21. novembrī sāki lietot “Lasīt tālāk” linkus, kas nodrošina vismaz otro klikšķi, lai izlasītu līdz galam un vairs neskaitās “bounce”?

    Atbildēt
    1. coolynx Raksta autors

      Paldies par jautājumu! Lika padomāt un radās pāris idejas, ko notestēt. 😉

      Diemžēl es esmu šeit visus citus rīkus izņēmis un ir pieejams tikai Gemius Traffic. Vienīgu tur nav īsti statistikas lapu rādījumos uz sesiju. Ir kaut kādi līdzīgi mērījumi, kas gan būtiski neatšķiras.

      Domāju, ka ar citiem skaitītājiem arī būtu atšķirības.

      Atbildēt
    1. coolynx Raksta autors

      Hmm, interesanta doma. Nebiju par tādu variantu padomājis, bet, ja kaut kas tāds būtu, tad statistika visticamāk, ka mainītos arī citos parametros, bet tie nav mainījušies.

      Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.