Interesants viedoklis ir publicēts skandalozajā portālā Pietiek.com.
Vēloties ietaupīt 50 latus mēnesī, partija Vienotība tā vietā, lai savā Rīgas pašvaldības priekšvēlēšanu vietnē jaunariga.lv izmantoto aplikāciju iegādātos no nelielā pašmāju uzņēmuma Stakeholde.rs, šo ideju no tā vienkārši “aizņēmusies”. “Ideja vienkārši tika nokopēta,” – tā Vienotības rīcība raksturota jaunākajā žurnāla Forbes numurā, savukārt neviens no partijas vadītājiem un arī partijas Rīgas mēra kandidāte Sarmīte Ēlerte šo partijas rīcību komentēt nevēlas.
Man radās sportisks azarts salīdzināt oriģinālu ar pakaļdarinājumu. Spied uz bildes, lai redzētu pilnā logā.
Ja Jaunā Rīga mājas lapu varēja bez problēmām apskatīties, tad ar oriģinālu no kura tā tika nokopēta, bija grūtāk.
Stakeholde.rs lapā ir pieejama tikai pārdošanas informācija. Saites ar piemēriem diemžēl nav redzamas. Tas nav pārmetums, vienkārši apgrūtināja manus meklējumus. 😉 Stakeholde.rs ir jauns uzņēmums, kas savu darbību uzsāka pagājušā gada augustā, bet juridiski reģistrēja šogad februārī. Vismaz tā ir rakstīts Firmas.lv lapā:
Reģistrācijas datums 05.02.2013
Tīri formāli uz šo informāciju varētu balstīties, lai attaisnotu savu rīcību – “aizņemtos” un realizētu svešu ideju savā projektā, jo veidotāji varēja nezināt, ka kaut kas tāds jau eksistē. Bet šis variants viņiem neizies cauri, jo viņi pirms izstrādes bija jau komunicējuši ar šī pakalpojuma sniedzēju.
“Partija Vienotība šo ideju esot, maigi sakot, aizņēmusies. Veidojot projektu jaunariga.lv, partijas pārstāvji zvanīja, interesējās, teica, ka varētu kļūt par klientiem. Rihards laipni visu pastāstīja un konsultēja, bet rezultāts ir nožēlojams – ideja vienkārši tika nokopēta. Vai tiešām Vienotība nevar atļauties samaksāt 50 latu mēnesī?” raksta Forbes.
Man kaut kā izdevās atrast tikai vienu lapu, kurā ir izmantots Stakeholde.rs pakalpojums. Tā ir Liepājas pašvaldības lapa, kurā tiek piedāvāts izteikt savu viedokli un sniegt ieteikumus par uzlabojumiem Liepājā. Izskatās tas aptuveni šādi.
Brīdī, kad es ieraudzīju šo lapu un sasēju kopā ar to, ko izlasīju Pietiek.com rakstā, manā sejā parādījās neviltots smaids. Tieši par to daļu, kur rakstīts, ka rezultāts ir nožēlojams.
Te ir tas nožēlojamais rezultāts.
Un detalizētā balsošanas lapa. Spied uz mazās bildes, lai redzētu lielāku.
Par tehnisko realizāciju es neņemos spriest, bet dizainiski Jaunā Rīga lapa ir daudz kvalitatīvāk realizēta. Vismaz tā daļa, kas skar punktu atrādīšanu uz kartes, info blokus un balsošanas attēlošanu. Man nav ne mazāko šaubu, ka ideja ir aizgūta. Savukārt realizēts ir nedaudz citādāk un pat labāk. Attiecīgi juridiski “piešūt” neko nevarēs. Mūsdienās idejas kopē vienā laidā, bet izdzīvo tikai tie risinājumi, kas ir kaut kādu iemeslu dēļ mācījušies no saviem priekšgājējiem un izlabojuši viņu kļūdas. Angliski to sauc par copycats.
Lai arī neesmu Vienotības fans, tomēr šajā gadījumā es teiktu, ka viņi ir izvēlējušies labāku vizuālo risinājumu. Attiecīgi īstermiņā viņi noteikti būs ieguvēji. Mani interesē cits jautājums vai pareizāk sakot pat divi jautājumi.
Pietiek.com ļoti mērķtiecīgi aplej ar mēsliem tikai Vienotību vai arī citas partijas? Protams, mani patiesībā interesē finansēšanas avots. 😉
Cik nopietni un ilgi Vienotība plāno izmantot savu priekšvēlēšanu mājaslapu? Ļoti atbalstāma iniciatīva, ja tā tiek aktīvi izmantota un nevis aizmirsta pēc uzvaras vēlēšanās.
Šeit arī tiek izmantots Stakeholde.rs – http://www.limbazi.lv/idejas/idejas-vilkenes-pagasta/1880-idejas-par-vienes-stadiona-tribu-estrdes-bvniecbu.html
Katrā ziņā risinājums tiešām diezgan neērts, it īpaši parastiem mirstīgajiem.
🙂 raksta beigas ir sāls visam.
Arti – atkal esi sācis dzert?
Pačukstēšu, ka ccTLD .SR (nevis .RS) ir viens no tiem “off the grid” ccTLD ar “pareizu” WHOIS un “pareizu” atrašanās vietu un “pareizu” lokālo reģistrātoru (lasi: noderīgs plašam pielietojumam dažādiem interesantiem mērķiem, kur mafija (MPAA, RIAA u.c.) pagaidām netiek klāt tik viegli. Vienīgais, kas nerulz ir reģistrācijas cena (ir vēl daži citi labāki līdzvērtīgi varianti par zemāku zenu).
Vienotības fani (pietuvinātie) vai jebkuri citi fani, cenšoties izlikties par “vērotājiem no malas” vienmēr vismaz 1 reizi teiks, “lai arī neesmu Vienotības (lieciet kādu vārdu gribat) fans …” vai tml. 🙂 Šo sajūtu vēl vairāk paspilgtina interese par “citu partiju” apliešanu un finansējumu, kas skan kā no V twitter konta. Wrong.
Protams, ka lapa ir tikai mušpapīrs apdullušu mušu ķeršanai, ne kādam tur interesē cilvēku idejas, nedz kāds grasās tās realizēt. Tas ir PR triks. Un PR kantoris V darbojas uz goda.
Vispār jau partijai uz vēlēšanām, pēc politikas teorijas, ir jānāk ar savu piedāvājumu un jāpārliecina citi, par tā pareizumu, nevis jāaptaujā vēlētāji, ko tie grib. Tādas aptaujas vajag tikai tiem, kuri darbojas pēc principa “kā var nesolīt”.
Idejas, par laimi, Latvijā un Eiropā vēl nevar patentēt. Ja tas tā būtu, tad gan jau paši Stakeholde.rs būtu sev dabūjuši krāgā pārdesmit līdzīgu ideju autorus.
Vienotībai ir spēcīga sapratne par mārketingu un viņiem ir aktīva jaunatnes organizācija, kas māk visu webu apgāzt kājām gaisā pirms vēlēšanām, bet tieši tā, pēdējais komentārs ļoti valīds, kas notiks pēc tam?
Vienmēr rodas jautājums, kā KNAB varētu sākt uzskaitīt tēriņus, kas realizēti internetā?!
Stakeholders šķiet ērts mazs un patīkams, taču šī kopija ir čau…kauns
1.Idejas navautortiesību objekts.
2. Jeņķiem ir teiciens, ka 1$ tam kurš izdomāja, 10$ tam kurš izgatavoja pirmo prototipu, 100$ tam kurš to visu pārdeva.
Ne Stakeholders, ne vienotība ir kas unikāls, nedz kādu ūber ideju speršana. Šis viss ir sen jau zināmas un pasaulē lietotas lietas. Jautājums vien par izpildījumu un pasniegšanu, tas arī ir viss. Gandrīz 1:1 ikpavasara bedru karšu kampaņām un citiem līdzīgajiem. Tā teikt “nasing spešal”!
Jāpiekrīt vien Paksim par tiem $, un šajā gadījumā abi minētie censoņi ir pēdējajā kategorijā.
Jaunrīgas lapa ir smuka, bet ļoti neērta. Pats pieteicu tur pāris iedejas, bet, lai pēc tam tās atrastu un paskatītos vai kāds nobalsojis vai nokomentējis, stundu jāklabina pa lapām, lai to atrastu. Pietrūkst normālas navigācijas pa pilnu ieteikumu sarakstu, sortēšanas pēc laika, tā par ko nobalsots, kam komentāri. Respektīvi, vairāk izskatās pēc marketinga lapas nevis reāla instrumenta iedzīvotāju uzklausīšanai.
nu ko var ņemties ar ideju zagšanām. pirmkārt, idejas nekas neaizsargā (izņemot patentu, kas attiecas uz diezgan konkrētām lietām, bet ne ideju vispārīgi), tās nav autortiesību objekts. Otrkārt, pasaulē nav nekas jauns – visas idejas jau kaut kādā veidā ir pastāvējušas. viss tiek no kaut kurienes aigūts, jebkuram izgudrojumam ir iedvesmas avots. arī tādas lapas kā stakeholde.rs un pietiek.com var nosaukt par ideju zadzējiem, jo līdzīgi risinājumi vai lapas ir pastāvējušas iepriekš. Treškārt, ideju “patapināšana”, pielāgošana un uzlabošana virza progresu.
imho, pilnīgi lieka ņemšanās, kas sliktā gaismā parāda pietiek.com.