Pliki pupi uz Wired žurnāla vāka saceļ haju

Kādas profesores atklātā vēstule par plikiem pupiem uz Wired žurnāla vāka saceļ haju internetos.

Teikšu godīgi – es neesmu izlasījis nevienu Wired žurnāla numuru no vāka līdz vākam. Man šķiet, ka labākajā gadījumā esmu kādu PDF versiju pārlapojis. Bet šis cepiens mani paķēra.

Večiem noteikt ir pakaļā ar žurnāla tirdzniecību un izdomāja paņemt ar pupiem. Ja vietējā tirgū preses izdevumi pārsvarā dzīvoja no abonentiem, bet kiosku tirdzniecība ir pavisam niecīgs procents, tad Amerikā ir tieši pretēji – tur IR jāpārdod vāks. Pie tam konkurence ir liela.

Katra žurnāla numura vākam ir jābūt kā atraktīvai reklāmai vai arī pretējā gadījumā tas cietīs zaudējumus, ko arī apstiprina Wired redaktors savā komentārā.

Second, this problem goes beyond women: we have trouble putting *people* on the cover. It’s the same reason: they have to sell, and what sells for us is either big ideas (sans people) or well-known, likable people with interesting things to say. The problem is that there aren’t enough geek celebrities, so we often end up going with celebrity geeks instead. Our Gates and Zuckerberg cover didn’t sell as well as our Will Ferrell cover. I’m glad we did both, but at the end of the day, we have to work on the newsstand to be a profitable business.

But we do take risks with people we really admire. For instance, I’m a huge fan of Martha Stewart, both as a businessperson and media innovator, to say nothing of her presence in the DIY movement. So we put her on the cover, heading an issue focused on her passion, and included . I knew that it would’t sell well (it didn’t), but did it anyway, including a Q&A with her. But you don’t count that one, because it’s “jokey, thematic”.

Skaidrs, ka tai profesorei ir taisnība un sievietes krūtis šajā numurā tika izmantotas kā lēts triks, lai palielinātu  pārdošanu. Lielākā daļa no žurnāla auditorijas ir vīrieši. Tur komentāros vēl viena dāma piedāvā risinājumu, izveidojot sieviešu žūriju, kas atlasītu vāka bildes, lai redzētu, kuri vāki labāk tiek izpārdoti. Man šķiet, ka tas būtu variants. Varbūt vienkārši vajag svaigas asinis.

Īsāk sakot – labs gabaliņš, ko palasīt.

26 komentāri par “Pliki pupi uz Wired žurnāla vāka saceļ haju

  1. krizdabz

    Es šogad to Wired pasūtīju, lai beidzot palasītos lielās pasaules ziņas. Bet realitāte ir tāda, ka jau kādi pieci-seši žurnāla numuri mētājas kaut kur skapī un nav apskatīti tālāk par dažām lappusēm. Wired ir burtiski pārbāzts ar reklāmām, tu vari šķirt lapu pēc lapas un neko citu neredzēt kā tikai reklāmas. Pēc brīža tu pat vairs nesaproti vai žurnālā vispār ir normāli lasāms teksts.

    Atbildēt
  2. coolynx Raksta autors

    krizdabz, tajā rakstā komentāros arī par to runā, ka Wired ir kļuvis par “masu” produktu – dzenoties pēc popularitātes un naudas tur vairs nav nekā tāda, kas esot bijis agrāk.

    Atbildēt
  3. mikii

    skumji. bilde nav tā sliktākā, ko uzlikt uz vāka. da ir pats raksts par to audu reģenerācijas tehnoloģiju bija labs. a cilvēkiem ta kašķi gribas..

    Atbildēt
  4. Krotow

    Tie, kuri lasīja to rakstu – ir arī sasniegts kāds progress audu reģenerācijā vai arī tie joprojām ir saldie sapņi?

    Atbildēt
  5. mxz

    Ej nu beidz. Tur ir labs raksts par audu apstrādi no zinātniskā viedokļa. Tas ir viņu feature raksts nummurā. Vāks ir izvēlēts gaumīgs un atbilstošs. Tas nav nekāds “omg žurnāls mirst”. Amerikāņi savā hipokrātijā tā bļauj par katru vāku, kas ir atļāvies nedaudz drosmes. Tur pat īsti nav krūšu, vien mājiens. Protams, ka vāks pārdošanu ietekmē, bet bļaut uzreiz, ka tas ir izmisuma gājiens? Pietam citāts neapstiprina neko, tur ir minēts, ka vākam ir nozīme, tas arī viss.

    Atbildēt
  6. mxz

    Un tajā nummurā ir vēl viens loti labs raksts par AK-47 vēsturi un iPad versijā ir interaktīvs 3D modelis, kas ļauj AK-47 izjaukt virtuāli pa detaļām un salikt atpakaļ.

    Atbildēt
  7. aksels

    Šite jau ir vēl vairāk plikuma kā latvju Playboy 🙂
    Ja par tēmu, Wired abonējām pirms gadiem pieciem, bija patiešām interesants žurčiks, bet par biezu līdz nākamajam nummuram, iepriekšējo neizlasīt.

    Atbildēt
  8. Fedja

    Man kā ar IT lietām un to mārketingu saistītam cilvēkam Wired ir pati interesantākā abonējamā periodika. Esmu abonents jau gadiem. Sākumā bija mazliet jāpierod pie formāta, ka uz katru satura lappusi ir 3 reklāmas lapas, bet ar laiku tu viņas jau vairs nemani, gluži kā bannerus internetā. Starp citu, sākoties 2008 gada krīzei reklāmu skaits stipri samazinājās, pirmskrīzes žurnālos Krizdabz laikam saturu neatrastu vispār:) Reklāmas aizņem daudz vietas arī citos amerikāņu žurnālos – ieskaitot GQ, Playboy, Vogue utt. Bet tas nudien nav slikti, jo šīs reklāmas apmaksā ļoti kvalitatīvu un augstvērtīgu pētniecisko žurnālistiku – tādas LV nav un nekad arī nebūs.

    Atbildēt
  9. deni2s

    Teikšu godīgi – es neesmu izlasījis nevienu pods.lv rakstu no sākuma līdz beigām. Man šķiet, ka labākajā gadījumā esmu kādas bildes pārlapojis. Bet šī bilde mani paķēra.

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.