Mīlētāko portālu zīmolu tops 2008

Beidzot tiku līdz mīlētāko portālu zīmolu topa 2008. Atņēmu kolēģiem oktobra numura Kapitālu, jo viņi tur ķiķināja par šiem zīmolu topiem un lasīja ekspertu komentārus par tiem.

Mani, protams, ka piesaistīja tieši tā tabula, kas attiecas uz portāliem un pārrakstīju to glītā tabuliņā.


Tā kā man nebija pie rokas skeneris, tad ātri ieklabināju šos datus excel tabuliņā, iztīrīju to no liekās drazas un ievietoju to šeit.

Zīmols Mīlētāji
2008
Mīlētāji
2007
Unikalitāte Vadošums Kvalitāte Enerģija /
Izaugsme
Google 19% 18% 28% 35% 40% 27%
Draugiem.lv 19% 18% 30% 32% 30% 33%
Inbox.lv 14% 13% 19% 30% 30% 25%
YouTube.com 7% 32% 27% 30% 22%
1188.lv 7% 9% 26% 29% 27% 22%
One.lv 7% 7% 21% 20% 26% 24%
Delfi.lv 6% 7% 16% 30% 30% 22%
Apollo.lv 5% 4% 18% 26% 30% 19%
Tvnet.lv 5% 6% 20% 24% 27% 25%

Par datu kvalitāti.

2008.gadā, aptaujājot vairāk nekā 1000 Latvijas iedzīvotāju, šis zīmolu pētījums tika veikts pēc starptautiski radītas un jau 30 valstīs izmantotas DDB Brand Capital zīmolu izpētes metodikas. Latvijā aptauju 2008.gada jūlijā veica tirgus un sabiedriskās domas izpētes centrs SKDS.

Komentārus par portālu zīmolu topu nepārrakstīšu, jo tie bija pārāk “gudri” uzrakstīti, lai tos būtu lietderīgi citēt. 😉

Lai saprastu, ko nozīmē mīlētākie zīmoli, varētu noderēt šis apraksts. Žurnālā bija gana labas ilustrācijas, kā arī apraksti, bet es izrāvu ārā, manuprāt, būtiskāko, jo negribējās visu pārrakstīt.

Mīlestība – zīmola un patērētāja attiecību stipruma mērs

Zīmola veiksmi var noteikt, apskatot patērētāju attiecību stiprumu ar zīmolu. Pieaugot zīmola un patērētāju attiecību stiprumam, arvien vairāk patērētāju iegādājas šo zīmolu.

Patērētājus, kuru attieksme pret zīmolu ir pasīva, mēs esam nodēvējuši par zīmola paziņām: viņi pazīst zīmolu un laiku pa laikam to ir ievērojuši, bet neizjūt pieķeršanos.

Patērētāji, kuriem ir pozitīva attieksme pret zīmolu, tomēr viņi neizjūt ciešu saikni ar zīmolu, tiek saukti par zīmola draugiem. Viņi apsver zīmolu kā vienu no iespējamajām izvēlēm, bet ne vienmēr izraugās tieši šo zīmolu. Zīmola izvēlei ir nozīme, jo reizēm tā piešķir viņu dzīvei krāsainību un konkrētu virzienu, bet viņi tomēr spēj iedomāties dzīvi arī bez šā zīmola.

Attiecības mainās, kad patērētājs izjūt tik spēcīgu pieķeršanos zīmolam, ka nespēj iztikt bez tā, kad zīmols neapšaubāmi, kļūst par iecienītāko izvēli un neatņemamu patērētāja dzīves sastāvdaļu. Patērētāji, kas izjūt šādu spēcīgu pieķeršanos zīmolam, tiek saukti par zīmola mīlētājiem.

Zīmola attiecības

Mīlētāji – viens no iecienītākajiem zīmoliem un noteikti iegādātos

Draugi – pozitīva attieksme un varbūt iegādātos

Paziņas – pzīst zīmolu, bet varbūt vai noteikti neiegādātos

No šī mīlēto portālu zīmolu topa man šķita interesanti tas, ka augsta vieta unikālo apmeklētāju topā (TNS, Gemius vai citos), nenodrošina augstu mīlētāju procentu. Līdz ar to arī šis tops no statistikas topiem atšķirās, ka mīlētāko portālu zīmoliem ir lielāka emocionālā piesaiste.

Piemēram, visi lieto reklāmas dēļus, bet šajā topā neparādījās pilnīgi neviens no šiem servisiem, lai gan vismaz viens no šiem servisiem Latvijā auditorijas ziņā ieņem godpilno 3 vietu. Tīri teorētiski var pieļaut domu, ka šāda tipa servisus uztver kā tādu publisku vietu, kur visādi svešinieki izvieto savus piedāvājumus un tu ej uz šo vietu nepieciešamības dzīts, gluži kā uz tualeti, jo tev vienkārši vajag. Vai arī ne tik skarbs salīdzinājums varētu būt ar sabiedrisko transportu. Katram autobraucējam ir sava mīlētākā auto marka, bet diez vai mēs varētu nosaukt kādu no mīlētākām autobusu markām.

Vai arī One.lv auditorijas ziņā ir mazāk apmeklēts nekā, piemēram, Delfi.lv, bet tajā pašā laikā One.lv ir mīlētāks zīmols, jo tas ir serviss, kurā salīdzinoši liela lietotāju auditorija iegriežas, lai komunicētu ar sev līdzīgiem, turpretī Delfi.lv ir publiska vieta, kur ir izvietotas ziņas par kurām apsriežas dažādi svešinieki.

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on VKShare on RedditShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

14 komentāri par “Mīlētāko portālu zīmolu tops 2008

  1. RedStar

    Diez ko nesaprotu to tabulu un tās jēgu vēl mazāk. Ja man, piemēram, patīk draugiem.lv logo, bet saits kā tāds ne sevišķi, es esmu vai neesmu draugu mīlētājs?

    Atbildēt
  2. Uldis Zariņš

    Pats neesmu īpaši laimīgs par savu komentāru, bet ko var gribēt, ja man iedod ciparus un paprasa – ko tu par domā? Eh?

    Par ss.lv neesamību topā – kā uzzināju, aptaujājot cilvēkus viņiem tika piedāvāts vērtēt aptaujātāju sagatavotu zīmolu sarakstu, kurā ss.lv acīmredzot kaut kādu iemeslu dēļ nav iekļauts – tas izskaidro šī resursa neesamību topā. Atceros, ka tā arī bija galvenā lieta, kas mani pārsteidza. Kritērijus, pēc kuriem zīmoli tika vai netika iekļauti, īsti neatminos, moš kaut kādā pētījuma ievada daļā šitais ir paskaidrots.

    Atbildēt
  3. wiii

    man likās interesanti, ka google ir pirmajā vietā, jo, man, prastam ikdienas jūzerim, google.lv ir tikai meklētājs, kurš pat mazliet zaudē kvalitāti, un nevienu no viņu servisiem pat mēģinājis neesmu, jo neinteresē. man nav uzsvērtas simpātijas pret viņiem. vai nu es esmu ļoti atpalicis salīdzinot ar vidējo latvieti, vai arī viņi aptaujāja nozari pārzinošu auditoriju. pēdējais variants arī varētu izskaidrot, kāpēc, piemēram. delfi.lv ir tik zemu – so, tops 2008 man šķiet pārāk skaļi teikts

    Atbildēt
  4. karuuzo

    Mīlētākais 🙂 Kāpēc ne princese.lv 😀

    Es nezinu, kas jādara portālam, lai viņu iemīlētu. Nu labi, pods ir viens no maniem iemīļotākiem portāliem, ja tā to varētu nosaukt. Es gan teiktu, ka biežāk apmeklētais vai populārākais.

    m

    Atbildēt
  5. Oskars

    Tas pēc kāda principa tika izvēlēti potāli, ko iekļaut aptaujā ir diezgan būtiski.
    Domāju, ka, piemēram, tas pats ss.lv būtu diezgan populārs, ja būtu iekļauts aptaujā.

    Atbildēt
  6. Atbalss: Kapitals.lv iziet internetā | Pods.lv

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.