Viena diena ar Filipu Kotleru

Šodien biju viens no tiem, kuram bija tā izdevība un gods pabūt mārketinga seminārā “Viena diena ar Filipu Kotleru“. Agha, tas pats Kotlers. Viens no pasaules mārketinga guru.

Filips Kotlers (Philip Kotler) ir viens no vadošajiem mārketinga ekspertiem. Viņš ir S.Johnson & Son starptautiskā mārketinga izcils profesors, kurš strādā Kellogg menedžmenta skolā, Northvesternas universitātē. Profesora grāmatai“Marketing management” šobrīd ir izdota jau 12 reizes, tā ir visvairāk izmantotā mācību grāmata mārketingā, kas tulkota 25 valodās. Filips Kotlers ir sarakstījis vēl 35 citas grāmatas par tādām tēmām kā mārketinga vietas, idejas, sociālā ietekme un slavenības.

Tagad varēšu lielīties, ka esmu redzējis un klātienē klausījies “kak zaļivajet” pats Kotlers. Jāatzīstas, ka neesmu izlasījis nevienu no viņa grāmatām. Ja nu vienīgi pāris paragrāfus mārketinga lekcijās. Vairāk ir sanācis lasīt Praudes un Beļčikova meistardarbus. Ko es vispār domāju par šo semināru?

Principā tas bija īsais (atkārtošanas) kurss mārketingā. Lai arī es pirms desmit gadiem esmu ieguvis starptautiskā mārketinga speciālista diplomu, kā arī bija iespēja atsvaidzināt savas zināšanas un uzzināt daudz jauna LU mārketinga kursā, tomēr par specu sevi neuzskatu. Jo, kā teica pats Kotlers, mārketings visu laiku attīstās un pilnveidojās.

Filips Kotlers

Patika kā viņš paņēma uz izbrīnu publiku ar mārketinga ABC. Kā viņš teica, lai visi sajustos vienā līmenī un saprastu par ko ir runa. Nu un tālāk spēra vaļā saīsinājumus. Tas tika pasniegts ar nelielu humora piedevu.

Marketing Objectives : CCDVTP

Skaidrojums ir vienkāršs.

Creating Communicating Delivering Value Target Profit

Vai arī vēl labāks.

Marketing Process : R-STP-MM-I-C
Research – Segmenting Targeting Positioning – Marketing Mix – Implementation – Control

Marketing Philosophy : CIB
Customer Is Boss

Pie reizes uzzināju, ka SPICE nav vis liels veikals, kas atrodas pa ceļam uz Jūrmalu, bet gan vairāku vārdu saīsinājums.

SPICE = society, partners, investors, community, employees

Bet, ja pavisam nopietni, tad brīžiem bija interesanti un uzmanīgi klausījos, bet brīžiem viņu pazaudēju un nežēlīgi gribējās gulēt. Ja viņam ļautu, viņš noteikti vārītos ilgi un dikti. Daudzas tēmas, kas bija prezentācijā tikai izlaistas laika trūkuma dēļ – aizrāvās ar stāstījumu. Daudz stāstīja par interneta lomu – blogi, podkāsti, epasts, sociālie tīkli, viedokļu apmaiņas portāli utt. Tas viss palien zem CGM jeb Consumer-Generated Media.

Vīram jau 76 gadi, bet viņš tāds frišs skraida pa skatuvi un lielās ar savu Blackberry mobilo. Vienkārši viņš nebija to izslēdzis un ik pa laikam mikrofonā bija tā skaņa, kad zonu meklē. No situācijas izgāja jokodams un piekabināja labu piemēru. Nesen esot nopircis jaunu mobilo – pēdējo versiju, pēc pāris mēnešiem iznāk vēl jaunāka – ak, tu neraža. Te tev piemērs iz dzīves – jaunajiem produktiem dzīves cikls ir īsāks…

Ja tā patin atpakaļ, tad vēl visu ko varētu sarakstīt, bet līdz šai vietai reti kurš izlasīs. 😉

Nobeigumā gribēju vēl visu sabojāt ar vienu spēcīgu ierakstu, ko izlasīju vakar vakarā. Kā reizi par mārketingu un tieši pirms Kotlera semināra. Raksts ir ļoti garš un ar savdabīgu humoriņu. Sākums varbūt kādam šķitīs pārāk vulgārs, bet beigās ir arī pa tēmu – Маркетинговые “Секреты”, Которых Стыдятся. Izlasīju vienā elpas vilcienā no sākuma līdz beigām.

Давайте перейдем к маркетингу. Я где-то читал, что мой блог именно про это.

Tā kā es šo rakstu biju izlasījis iepriekšējā vakarā, tad tā galvenās tēzes glabājās tuvākajos atmiņas plauktiņos.

Первое, маркетологи не делают из говна конфетку. Эту хуйню придумали для легковерных идиотов. На самом деле успех в маркетинге на 99% зависит от избирательности. Надо найти вещь, которая хороша продавалась бы и без маркетинга, прикрутить к ней маркетинг – и продажи взлетят. Несправедливо, да? Вы хотите, чтобы маркетолог взял никому не нужную хреновую говнотребедень и раскрутил ее? Успехов вам в рекламировании продукции АвтоВАЗа. Из говна можно сделать только навоз, а не конфетку. В состав конфет входит шоколад и карамель, поэтому только идиот согласиться экспериментировать с какашками.

Semināra beigās, kad sākās jautājumu uzdošana, Kotlers izteica līdzīgu domu. Ja tev ir sūdīgs produkts, tad varbūt nav vērts iztērēt miljonu tā virzīšanā, bet tā vietā derētu uzlabot pašu produktu.

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on VKShare on RedditShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

4 komentāri par “Viena diena ar Filipu Kotleru

  1. karuuzo

    Pēdējā frāze būtu jāpasaka arī uz mūsu programmatūras gigantiem (es domāju, mūsu zemes 😉 Viņi laikam to vēl nav dzirdējuši 😀

    m

    Atbildēt
  2. elfz

    Par konfektēm un nepārdodamajiem sūdiem izklausās pēc kaut kādas mantras mārketinga darbiniekiem, ko skaitīt tad, kad sirdsapziņa sāk pārāk nomākt, jo kaut kā paveroties apkārt var pamanīt, ka tas, ka kāds produkts ir lielāks vai mazāks draņķis, tas nebūt netraucē to reklamēt, un tieši tāpat tas netraucē iedzīvotājiem to sajūsmināti pirkt.

    Ņemot vērā to, ka pircējs parasti pats nav spējīgs vai kvalificēts atšķirt sliktu produktu no laba, viņš nonāk līdz tam, ka tic maģiskiem procentiem, pusmonētu izbalināšanām, olas čaumalu sišanai u.tml lietām (no tv ekrāna, no hobby hall, whatever) kam ar reālo kvalitāti ir attāls sakars.

    Atbildēt
  3. VR

    Īstus sūdu, protams, par konfekti neuztaisīs, jo katram muļķim ir skaidrs kas ir sūds un kas ir konfekte, bet Ķīnā taisītus plastmasas sūdus gan ar mārketinga palīdzību mēdz pārdot konfekšu cenā.

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.