Nozares speciālisti nezin, ar ko nodarbojas mediju aģentūras

Nosmējos par pētījumu, kuru veica Media House sadarbībā ar vortālu 7guru par to, ka komunikāciju speciālistiem nav īsti skaidrs, ar ko nodarbojas mediju aģentūras.

Aptaujā noskaidrots, ka neskatoties uz faktu, ka 60% aptaujāto mārketinga un sabiedrisko attiecību speciālistu ik pa laikam sadarbojas ar mediju aģentūrām, tai pat laikā lielai daļai aptaujāto īsti nav skaidrs, ar ko mediju aģentūras nodarbojas.

Piemēram, 68% speciālistu uzskata, ka mediju aģentūra tikai plāno reklāmas izvietošanu medijos; 40% respondentu atzīst, ka mediju aģentūra ir starpnieks starp mediju un reklāmas devēju; tikpat liels respondentu skaits uzskata, ka mediju aģentūras ir tikai tāpēc, lai tajās varētu iegādāties lētākus reklāmas laukumus.

Tikai 37% respondentu ir informēti par to, ka mediju aģentūras ne vien plāno, bet arī izstrādā un realizē reklāmas kampaņas. 5% komunikācijas nozares speciālistu atzina, ka mediju aģentūru galvenos darbības principus neizprot.

Viss ir atkarīgs no tā kā tika uzdoti jautājumi. Varbūt lielākā daļa respondentu bija ar labu humora izjūtu un tiešām labprāt gribētu zināt, ar ko nodarbojas mediju aģentūras. 😉

14 thoughts on “Nozares speciālisti nezin, ar ko nodarbojas mediju aģentūras

  1. budzis

    Pie mums gandriz visas mediju agenturas sakushas no mediju departamentiem reklamas agenturas, ar uzdevumu tirgot reklamas laukumus un apkalpot mates agenturas sai laucinjaa:)

    Bet galvenais – dabut pasaules tikla vardu un klientus:)

    Atbildēt
  2. Edge

    Komunikāciju speciālistiem nav skaidrs ?- jo sliktāk speciālistiem. Pēdējā laikā šāda tipa pētījumos iegūtie rezultāti nudien sāk atgādināt sižetus iz grāmatas ‘ Nezinītis uz Mēness’ vai sen zināmo teicienu par prasmīgo kurpnieku, kuram pašam kurpes nav salabotas. Varētu jau turpināt pasmieties par šādiem speciālistiem un mediju aģentūrām, kuras >10 gados nav spējušas pašas sev izveidot efektīvu reklāmu, bet, apskatot Latvijas Reklāmas Asociācijas mājas lapu – nudien, smiekli nenāk ….

    Atbildēt
  3. ThA-B

    Mediju aģentūrām arī nav skaidrs ar ko nodarbojas komunikāciju speciālisti (kā telekomunikāciju sakari) un komunikācijas speciālisti (kā interpersonālā saziņa).

    Atbildēt
  4. karuuzo

    Garām ejot, varbūt kāds var apskaidrot, ar ko nodarbojas mārketinga nodaļa? Klientus meklē ražotāji, piedāvājumus raksta ražotāji, līgumus un vienošanās protokolus raksta ražotāji (izķidā juristi), ražo ražotāji, nogādā preci klientam ražotāji. Es nesaprotu, kur ir tas brīdis, kad nostrādā mārketings?

    m

    PS. Es runāju par IT 😉

    Atbildēt
  5. ThA-B -> karuzo

    Marketings zin, kā iebarot īsto preci īstajai mērķauditorijai īstajā ceļā. Stīvs Krugs (Steve Krug) savā grāmatā “Don’t make me think” bija ievietojis forshu komiksu, kur attēlots, ko par mājaslapas dizainu domā saita īpašnieks, dizaineris, mārketings un programētājs.
    Es tik ātrumā to bildi nevaru atrast.

    Atbildēt
  6. ThA-B

    Latvijā neviens neko neņem vērā. Vai nu truli mēģina ieviest ASV izstrādātas metodes, vai arī neko neievieš – paši gudri tač. Relativitātes princips paliek tikai joku līmenī par abām WC durvju pusēm.
    Vispār integrētās komunikācijas Latvijā ir bēdīgā līmenī. Nezinu kapēc, jo idejas ir. Vismaz uz papīra salvetēm. Neizplūdīšu garāk, jo sāpe par to ir milzīga.

    Atbildēt
  7. CooLynX Raksta autors

    Skaidrs. 🙂

    Vienkārši es redzu, ka pie mums reklāmas banerus taisa jau abās kaimiņu valstīs, nevis uz vietas, tad tagad vēl arī pašas aģentūras nāk Latvijā. Tā kā neesmu spējīgus darītājus redzējis Latvijā, tad sliecos domāt, ka līdzīgi varētu domāt arī citi.

    Un šīs kompānijas, kas ienāks tirgū, paņems vietējos klientus. Tad mūsu vietējie kantorīši, kas bija raduši slaukt naudu par starpniecību, dabūs caureju un mēģinās glābt situāciju, bet var izrādīties, ka būs jau par vēlu.

    Lielie jau ir sarosījušies. Mazie laikam vēl nav sapratuši – kāpēc tā. 😉

    Atbildēt
  8. Edge-COOLyuX

    Nepareģoju, bet prognozēju, ka sliktākais variants var būt tāds pats, kādu varēja vērot pagātnē simtu gadus – t.i., sveši kungi valdīs un vadīs, bet vietējie būs izpildītāju ( tipa vagaru, šodienas efektologi ) lomā ??
    Globalizācija jau ir kā cunami vilnis, kas iet pāri planētai un nejautā – māki peldēt vai nē ?

    Atbildēt
  9. budzis

    Nu tas, ko leishu reklamisti taisa (cik nu i nacies ar leishu veidotam akcijam un materialiem) ir vienkarshi “kashmars” 🙂

    Atbildēt
  10. Oskars

    nu paga, mediju aģentūras netaisa reklāmas materiālu. tiešām tikai plāno, es piemēram ar “plāno” saprotu arī “izdomā un organizē realizēšanu”. tur kādma pašam nav skaidrs, kas ar ko nodarbojas.

    Atbildēt
  11. kurmis

    Trakākais ir ka mēdiju aģentūras “Media House” sāk bakstīt tekstus dizainā un spriedelēt cik tālu kam no kuras malas jāatrodas. 🙂 … Ciest nevaru tukšus secinājumus – “tas izskatās pēc apaļa, jo tas ir aplis … vai, kad viņi strauji palielinās un samazinās, atkārtoti piesaistot uzmanību.” 🙂 Sviesta aģentūras!

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *