Business 2.0 žurnāls tiks slēgts

Garāmejot pamanīju, ka TechCrunch ir nopublicējuši pēdējā, vēl neiznākušā, žurnāla Business 2.0 oktobra numura vāku.

Business 2.0

Izrādās, šo žurnālu sagaida līdzīgs liktenis kā En+afiša – Business 2.0 tiek slēgts.

It is a shame to see it go – Business 2.0 is one of only three magazines I subscribe to and read cover-to-cover every issue (the other two are Wired and The Economist). The story style and content was a big inspiration for starting TechCrunch, even though we are a poor imitation and rarely do it justice.

Radās loģisks jautājums – kāpēc šo žurnālu taisās slēgt?

Atbildi atradu NYTimes rakstā.

Business 2.0, a monthly magazine about the new economy, will be shut down rather than sold, its owners at Time Inc. have decided. The publication, which has been suffering from a decline in advertising revenue, will cease publication after its October issue, which will have a cover article on where to invest in a real estate downturn.

According to people familiar with Time Inc.’s handling of the matter, Time turned down offers from Mansueto Ventures, owners of the rival magazine Fast Company, and other prospective buyers to acquire the Business 2.0 brand and its circulation list of 600,000 subscribers.

Patiesībā mani nedaudz pārsteidza žurnāla Business 2.0 abonentu skaits. Pirmajā momentā šķiet daudz. Bet, ja tā padomā, tad uz Amerikas iedzīvotāju skaita un vēl ņemot vērā to, ka žurnāls ir angļu valodā, tad jau gribas teikt tikai 600 000 abonentu uz 301 967 681 iedzīvotājiem. Intereses pēc salīdzināju ar mūsu izdevumiem. Teiksim Kapitāls varētu būt nedaudz līdzīgs žurnāls (vidēji 3200 abonenti uz 2 279 366 iedzīvotājiem). Tā saucamais “market penetration” Business 2.0 ir nedaudz lielāks nekā Kapitālam. Tā rupji ņemot varētu teik, ka salīdzinoši tas pats vien ir. Salīdzinājums, protams, ir nekorekts, bet idejiski, lai saprastu vispār apjomus.

It kā presei šobrīd iet švaki un žurnāli ir tie kuriem auditorija aug, jo cilvēki maina lasīšanas pradumus – internetā izlasa visu aktuālāko informāciju, bet žurnālus atstāj uz brīvdienām.

The new Business 2.0 came close to breaking even in 2005, but spiraled back into the red this year after the number of advertising pages plunged nearly 40 percent through July, according to the Magazine Publishers of America.

Es saprotu, ka visi investori grib pelnošus un rentablus produktus – ja produkts nenes normālu peļņu, tad to bodi klapē ciet. Iespējams, ka auditorija ir izkaisīta pa visu pasauli un žurnālam ir lielas izmaksas. Tāpēc arī nevar savilkt galus kopā.

Lai vai kā, bet pirmspēdējo septembra Business 2.0 numuru var palasīt webā. Salīdzinoši lēna uz Flash bāzēt žurnāla versija.

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *