GMetrix.lv – alternatīva statistikas sistēma

GMetrix.lvKā jau noteikti paspējāt vakar izlasīt vairākos Latvijas blogos (krizdabz, Journal.lv, Aizmiga, Digg.lv, Pup.lv), tad kopš vakardienas publiski tika palaista beta versija jaunam statistikas servisam GMetrix.lv. Sākumā bija doma apkopot aktīvāko publiku – blogerus un pēc tam arī visus pārējos, kas izteiks vēlmi piedalīties. Jaunas kategorijas tiks izveidotas pēc nepieciešamības.

Godīgi sakot nebiju cerējis, ka interesentu būs tik daudz. Sākumā izsūtīju piedāvājumus paziņām un lielākajiem blogeriem. Brīnumainā kārtā gandrīz visi piekrita piedalīties jaunajā projektā. Pirmajā dienā savācu 11 dalībniekus. Vakar bija jau 33. Līdz šim brīdim ir jau savākušies 38 projekti. Mēģināšu pastāstīt sīkāk par projektu.

Kā jau projekta aprakstā ir minēts, tad galvenā ideja bija izveidot alternatīvu komerciālajām statistikas sistēmām. Mērīšanās visos laikos un dažādos veidos ir notikusi. Var ņaudēt cik uziet, bet no tā nekur nespruksi.

Ja neskaita jaunpienācējus TNS Metrix un Gemius Audience, tad diemžēl līdz šim brīdim Latvijā nebija pieejama vienota statistikas sistēma, ko izmantotu lielākā daļa interneta projektu, kur tos visus varētu salīdzināt. Pirms septiņiem gadiem visi sakarīgie projekti, draudzīgi pateica lielu NĒ Puls.lv un Top.lv sistēmām, kas negodīgi izrīkojās ar topa dalībniekiem. Pēc tam bija dažādi privātie topi, kas lielu popularitāti tā arī nespēja iegūt. Rezultātā mēs esam nonākuši līdz tam, ka neviens īsti nezina, kas notiek Latvijas interneta plašumos. Šādos apstākļos nav iespējams normāli strādāt un kaut ko saplānot. Piemēram, uztaisīt visiem tik nepieciešamo reklāmas sistēmu. Ja nav normāla trafika, tad šai sistēmai zūd jēga.

GMetrix.lv nav domāts, lai vienkārši samērītos, bet gan, lai saprastu kā attīstās Latvijas internets kopumā un sekotu līdzi projektu attīstībai. Par pamatu tiek ņemta neitrāla statistika no Google Analytics, ko izmanto lielākā daļa lietotāju un, kas ir gana objektīva. Viss pārējais ir pakārtots lietotāju ērtībai.

Šobrīd sistēma vēl ir izstrādes stadijā. Lai saprastu, ko tas nozīmē, pastāstīšu kā tas viss tapa.

9.jūlijs
Tika piereģistrēts domēns GMetrix.lv (igauņiem ir metrix.ee). Diemžēl Latvijā ir reģistrēta Metrix SIA. Attiecīgi nemaz nemēģināju to reģistrēt.
Tika izveidota testa vide, lai tur palaistu latviešu versiju.
Nolēmām, ka ir nepieciešama fīču lapa, kur rakstīt par kļūdām un uzlabojumiem. Darīts.

10.jūlijs
Saņēmu atbildi, ka GMetrix.lv ir piereģistrēts.
Labojumu saraksts:

1. the category filters are implemented
2. the update script is almost completely rewritten
3. the history is now redownloaded and includes correct pageviews
4. the history for the first latvian site is downloaded
5. the latvian site is now also in the crontab

11.jūlijs
Igauņi uztaisa savu blogu blog.metrix.ee
Apspriežam idejas par to, ka derētu uztaisīt mazās podziņas, ko ievietot saitos, lai popularizētu servisu.
Vēl visādu figņu runājam. 🙂

12.jūlijs
Tika apspriesta tēma par to kā tiek uzlabots Google Analytics skripts. Kāds igaunis piedāvā pievienot vietējo meklētāju, balstoties uz informāciju, ko sniedz Google savā pamācībā.

By default, Google Analytics tracks referrals from 20 search engines as listed in the urchin.js JavaScript file

Tā radās ideja par to, ka varētu pievienot ne tikai igauņu, bet arī citus meklētājus.

13.jūlijs
Tika nolemts, ka fails sauksies tieši search.js, jo tas nozīmē, ka tajā ir informācija par meklētājiem. Rezultātā tapa šis fails, ko mēs piedāvājam visiem topa dalībniekiem iekļaut savās lapās: http://www.gmetrix.lv/search.js

16.jūlijs
Igauņu Digg.ee parādās ieraksts par GMetrix.ee vs. blog.tr.ee salīdzinājumu.
Es iedevu sarakstu ar man zināmajiem Latvijas meklētājiem un tika papildināts search.js fails.
Izsūtīju piedāvājumu dažiem blogiem par iespēju piedalīties projektā.
Savācās kādi 5 blogi.
GMetrix.lv bija daļēji igauņu, daļēji latviešu valodā.
Tika izlabota kaudze ar sīkām nepilnībām un kļūdām.

17.jūlijs
Pievienotiem saitiem statistika tika vākta tikai par iepriekšējo dienu. Arhīvs bija jāpievieno manuāli. Tika nolemts, ka vajag to procesu automatizēt.
Vēl dažādas kļūdiņas un nepilnības tika novērstas.
Informatīvās lapas vēl bija igauņu valodā, adreses igauņu valodā, vēl visādi nieki, bet es jau atļāvos sasolīt, ka rīt palaižu publiski.

18.jūlijs
No rīta sarakstīju GMetrix.lv informatīvās lapas.
Tika pārveidotas adreses uz angļu nosaukumiem.
Tulkojumu labojumi un vēl visādi nieki.
Kaut kur ap deviņiem no rīta dodu zaļo gaismu pirmajiem testeriem, kas var tālāk stāstīt tautiešiem.

1. Storing contact name and e-mail in site info is now implemented
2. Sending e-mail to all sites that have a contact e-mail set is now implemented
3. Automatic fetching of history is now implemented
Since it’s taking a bit longer to download and I was too lazy to implement some kind of race condition checking, it’s set to run every 4 hours (0.00, 4.00, 8.00, 12.00, 16.00, 20.00) so the previous one should be safely finished
4. added link to site and categories to site view (for example: http://www.metrix.ee/site=39/y=2007/)

19.jūlijs
Apspriedām kā varētu uzlabot pirmo lapu, lai tā būtu dinamiskāka un redzētu kā mainās pozīcija topā. Pēc spraigas diskusijas nolēmām, ka rīts gudrāks par vakaru.
Tika izveidotas papildus adreses:

www.gmetrix.lv/daily , www.gmetrix.lv/weekly , www.gmetrix.lv/monthly are implemented 🙂

Jūsu ieteikumi ir laipni gaidīti.

21 thoughts on “GMetrix.lv – alternatīva statistikas sistēma

  1. are

    Redzēsim, kā tas viss attīstīsies. Pieļauju, ka būs “lielie” projekti, kas nepiedalīsies, lai slēptu savu patieso apmeklējumu no reklāmdevējiem. Un paies laiks, kamēr reklāmdevēji vadīsies pēc gmetrix.lv lai izvēlētos kur izvietot savu reklāmu..

    Atbildēt
  2. CooLynX Raksta autors

    Es domāju, ka lielie reklāmdevēji un aģentūras šo sistēmu darba vajadzībām neizmantos, ja nu vienīgi, lai saprastu tendences. Tā sniedz tikai informāciju par apmeklējumu, bet nesniedz informāciju par auditorijas kvalitāti.

    Atbildēt
  3. Elvis Kvalbergs

    Tiešām – redzēs kā attīstīsies, bet pagaidām man labi patīk. Varbūt vienīgi būtu labi redzamā veidā kuat kā izvietot to iespēju skatīties pa nedēļām to statistiku. Pa mēnešiem var iedomāties kā, pa dienām arī, bet pa nedēļām man pašlaik nekļuva skaidrs.

    Atbildēt
  4. Arturs Mednis

    CooLynX pareizi saka par auditorijas peetiijumu un datiem, tas ir, Gemius, cik zinu, tiesi reklaamdeveejiem dod nevis apmekleejuma datus tikai, bet jau izanalizeetus un sadaliitus peec dzimumiem un vecumiem un ienaakumiem utt. Tas interisee daudzus reklaamdeveejus citreiz pat vairaak. Es domaaju ka pirmajaas triis vai pat divaas vietaas buutu pavisam cita aina peec Gemius datiem.

    Atbildēt
  5. nombre.lv

    bet vai tiešām viss strādā kā vajag? es tiko tiko salīdzināju datus, vakardienas datus no analītiķa un tas, ko gmetrix ir savācis, tie atšķiras 🙂

    Atbildēt
  6. CooLynX Raksta autors

    nombre.lv, precizē lūdzu kādus datus skatīties. Skatīsimies, ja būs kļūdas, tad labosim. Kā jau teicu – tā ir beta.

    Atbildēt
  7. CooLynX Raksta autors

    nombre.lv, ņem vērā arī to, ka dati nav reālā laikā, t.i., ir zināma laika nobīde līdz tie tiek savākti no GA un attēloti. Salīdzini tos datus, kas ir par pilnām nedēļām nevis šodien vai šonedēļ, kas visu laiku atjaunojas.

    Atbildēt
  8. CooLynX Raksta autors

    Iespējams, ka uzgājām kļūdu. Vaina varētu būt laika zonās. Amerikā joprojām vēl ir 19.jūlijs, pie mums jau 20.

    Atbildēt
  9. JK

    Lai veicas.

    Vai Gmetrix mācēs saskaitīt unikālos apmeklētājus trim blogiem, nepieskaitot Jāni Bērziņu (kurš apmeklē visus trīs) trīsreiz? Tas ir tieši tas, kas interesē reklāmdevējus un tas varētu būt lielākais GMetrix ieguvums- aplūkot auditoriju kā vienu veselumu sasniedzot auditoriju, kombinējot atsevišķos saitus.

    Atbildēt
  10. CooLynX Raksta autors

    JK, GMetrix mērķis nav kļūt par reklāmdevēju tiešo darba rīku, bet gan vairāk par vietu, kur redzēt kopējās tendences, kas notiek tirgū. Daudz būtiskāk ir sekot līdzi projektu attīstībai.

    Skaidrs, ka mēs nespēsim izkonkurēt Gemius statistiku, bet tas arī nav vajadzīgs.

    Atbildēt
  11. Briinums Bo

    Normāli reklamējam saitu “krabjiem.lv”, kas ir pirmajaa vietaa.. kjip virs 3000 unikāliem apmeklējumiem dienā, bet pie video un citiem sūdiem nav komentāru gandrīz vispār.. vai arī nodarbojamies ar multi-proxy web-clickeri, kas atbalsta javascript..

    Atbildēt
  12. Atoms

    1) http://gmetrix.lv man atver frontier:86 nevis lapu
    2) nesaprotu feedburnera lasiitaaji ir 16 saitam http://www.ragiunnagi.lv/ bet unikaalo apmekleetaaju skaits 2276 …

    Atbildēt
  13. Atbalss: GMetrix.lv pārkāpj 50 dalībnieku slieksni » Latvijas interneta pods

  14. Atbalss: Diskusijas par labāko reklāmas laukumu Krievijas blogos » Pods.lv - Latvijas interneta pods

  15. Atbalss: GMetrix topa tīrīšana » Pods.lv - Latvijas interneta pods

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *