Pasaulē interneta reklāmas apjomi 2009. gadā pieaugs par 9,2 %

Kā jau rakstīju iepriekš, tad Latvijā atšķirībā no citām valstīm pirmais pusgads bija skarbs visiem medijiem. Lai arī uz kopējā mediju tirgus fona Latvijas interneta reklāmas tirgus apjomu samazinājums bija vismazākais, tomēr tas bija samazinājies par 24%. Bija rakstīts, ka citās valstīs bija 10% pieaugums.

Šodien ienāca informācija par globālo mediju tirgu.

Internets ir vienīgais medijs, kuram 2009. gadā prognozējams pieaugums
Pieaugums prognozējams 9,2% apmērā, salīdzinot ar 2008. gadu. Kopš jūlija prognozētais pieauguma apjoms samazināts no 10,1% uz 9,2%, atbilstoši aktuālajai situācijai un tās analīzei. Lielāko daļu no interneta reklāmas tirgus pieauguma veido apmaksātā meklēšana un novatoriski formāti. ASV, kur ir pieejams visdetalizētākais interneta reklāmas iedalījums pēc veidiem, „ZenithOptimedia” prognozē, ka apmaksātā meklēšana internetā 2009. gadā pieaugs par 20%, interneta video pieaugs par 19%, sociālie mediji par 45% un mobilās reklāmas veidi par 69%. Interneta reklāmas apjomi 2011. gadā sasniegs 14,9% no pasaules kopējā reklāmas tirgus, ievērojami pieaugot no 10,2% 2008. gadā, liecina „ZenithOptimedia” jaunākā reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījuma rezultāti.

Ar presi vispār ir švaki arī aiz peļķes.

Te vēl prognozes.

Visu pārējo mediju reklāmas apjomi samazinās. Laikraksti un žurnāli atrodas straujā lejupslīdē – „ZenithOptimedia” prognozē, ka laikrakstu reklāmas apjomi pasaulē šogad pazemināsies par 17% un žurnālu reklāmas – par 20%. Abos gadījumos šis ir īpaši smags ilgtermiņa tendences piemērs; šo mediju reklāmas apjomi ir samazinājušies kopš 2007. gada, un „ZenithOptimedia” prognozē, ka preses reklāmas apjomu samazināšanās turpināsies arī atlikušo prognožu periodu (vismaz līdz 2011. gadam, ieskaitot). Citu mediju perspektīvas ir labākas – televīzijas, kino un vides reklāmā 2010. gadā atsāksies pieaugums, 2011. gadā pieaugums būs vērojams arī radio reklāmā.

Uztaisīju bildi no prognozes tabulas.

Žēl, ka tādas naudas mums nekad Latvijā neredzēt kā savas ausis.

One thought on “Pasaulē interneta reklāmas apjomi 2009. gadā pieaugs par 9,2 %

  1. Atbalss: Times Co. reklāmas ieņēmumi un maksas saturs internetā | Pods.lv

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *