Kas jāņem vērā izvēloties Lattelecom pakalpojumu Biznesa Internets 1

Pirms kāda laika Nauris atsūtīja sāpjpilnu rakstu par to kā viņi ir ieberzušies līgumsodā par pakalpojumu, kuru patiesībā nemaz netika saņēmuši. Runa ir par pakalpojumu Biznesa Internets 1.

No vienkārša “fleima” sanāca gana pamācošs raksts par to, kas būtu jāņem vērā, lai neiegrābtos šajā pakalpojumā. Stāstu sarakstīja Nauris, es tikai nedaudz piepucēju.

Sākās ar to, ka firmai Trave tika uzlikts rūteris, pa maksas telefonu tika piešķirta fiksēta ip, tika veikti attālināti uzstādījumi un tad internets pazuda. Divas reizes ieradās meistars, kas nespēja atrast problēmu. Pēc apmēram 2 nedēļām zvanīja no Lattelecom un teica, ka viņiem esot problēmas ar pakalpojumu Biznesa Internets 1 un lūdza izvēlēties kādu citu pakalpojumu. Kad lūdzām lauzt līgumu, mums ierubīja Ls 100 sodu.

Kā pierādījums kalpo divas vēstules no Lattelecom, kurās minēts, ka rūtera standarta konfigurācijā viņiem ir viss darbojies, tāpēc mums ir jāmaksā sods par vēlmi lauzt līgumu. Diezgan muļķīga atbilde, jo šo standarta konfigurāciju Lattelecom modificē uz savu piedāvāto pakalpojumu – Biznesa Internets 1, 2, 100.

Tā kā komunikācija ar interneta daļu notiek telefoniski, tad attiecīgi pierādīt tiesā mēs neko nevaram 🙁

Uz rokas ir viņu standarta formas līgums, kas pēc savas būtības arī ir ievēribas cienīgs, kurā pat nav pakalpojuma specifikācija, tikai pieminēts “Biznesa Internets 1 ierīkošana”. Tajā arī nav neviena vārda teikts par maksas tel. nr. (maksa Ls 3 par vienu zvanu), taču tas ir vienīgais veids kādā var veikt Lattelekom rūtera konfigurāciju (piem. tādu elementāru lietu kā NAT uzstādīšanu), neskatoties uz to, ka rūteris tika uzstādīts pie mums ofisā.

Kā izvairīties no šādām problēmām

  1. Lattelekoma interneta ātrums, kur ir teikts līdz 6Mbit/s bet īstenībā ārzemes īstenībā nepārsniedz 1Mbit/s
    Nekas pretlikumīgs, bet potenciālais lietotājs var ieberzties uzticoties skaitlim 6 Mbit/s
  2. Rūtera uzstādīšanas brīdis un līgums, kuru atnes parakstīšanai
    Vajag pievērst uzmanību pakalpojuma aprakstam, pārbaudīt vai viss darbojas, lai tehniķis iztrūkstošās konfigurācijas veic uz vietas. Šo visu tehniķim lūgt dokumentēt līgumā, pretējā gaījumā to neparakstīt.
  3. Kontaktēšanās ar interneta daļu problēmu gadījumā.
    Lielāku problēmu gadījumā sūtīt ierakstītas vēstules un gaidīt rakstiskas atbildes.
  4. Jebkuru informāciju, ko Lattelecom sniedz telefoniski lūgt dublēt rakstiski.
    Piemēram, viņu nespēja nodrošināt pakalpojumu un lūgums izvēlēties citu pakalpojumu.

Ievērojot šos punktus var izvairīties no iespējamām problēmām, ja saņemot pakalpojumu radīsies nesaskaņas vai sniegtā pakalpojuma kvalitāte neapmierinās un būs vēlme lauzt līgumu.

32 thoughts on “Kas jāņem vērā izvēloties Lattelecom pakalpojumu Biznesa Internets 1

  1. Rukicc

    Nu man arī bija problēmas ar pakalpojumu Biroja komplektu 2.
    Problēma bija absolūti nekompetenti cilvēki, kas pieņem pakalpojuma pieteikumus un sniedz konsultācijas. Sastāstīja ka Routeris neesot Lattelekoms tikai liekot savu kastīti n uz jautaajumu vai es to kastiiti varu likt paluktā un likt savu teica ka var. Nu itkā viss skaisti babulis nesaprot ka neierobešotu skaitu iekšējās adreses bez routera nevar dabūt liksim routeri plauktā un liksim savu veco. Bet dzīvē viss bija savādāk – Izrādījās ka tā kastīte ir routeris ar iebūvētu DSL modēmu. Labi iepērkam DSL modēmu un prasam lattelekomam DSL uzstādījumus un te sākas brīnumi, jo viņi šos uzstādījumus nedos, attiecīgi DSL modēms nopirkts pa liekam un parādās vēl viena ekselenta lieta Routera konfigurēšana ir tikai darba laikā un pa maksas telefonu, kas nekur nav minēts tikai pie pakalpojuma apraksta rakstīts ka tas ir OFFICE palīdzības telefons. Joprojām stāv teksts:

    Ja nepieciešams atbalsts par Windows, Office programmatūras (Word, Excel, PowerPoint, Outlook) un interneta pārlūka lietošanu, aicinām zvanīt uz IT Palīdzības dienestu pa maksas tālruni 9006040 (3,54 Ls par zvanu).

    Labi skrobe protams ir sazvanam darba laikā izkratam sirdi sarunājam pāradresāciju veselai kaudzei portu, viss skaisti strādā pāris dienas un viss pljurkt remotā klāt vairs netiek. Tālāk sekoja garsh e-pasts uz lapā atrodamo e-pastu pēc pāris dienām zvana klientu menedžere un sola visu noskaidrot (joprojām nav atzvaniijusi) zvanīja kaut kādi tehniķi un centās piedāvāt risinājumus. Sarunājām visus portus pāradresējam uz iekšējo adresi, kur stāv mans routeris kurā tad es pats tālāk daru visu ko vajag. Itkā uzlika, bet protams ka nekas cauri neiet. Finālā izrādījās ka kāds “umnjiks” routerii ierubījis Firewal iekšējo, kas visus portus no ārpuses klapē ciet neskatoties uz uzliktajām pāradresācijām.

    Protams pakalpojumam ir vēl daži trūkumi uz ISDN nevar papildnummurus dabūt.

    Toreiz darbinieki tajā galā bija mazliet sastresojušies, jo ir aizdomas ka, ja klients atsakās no pakalpojumiem tad vinjiem tas pavelk uz prēmiju neesamību. Zvanījās un runājās jau ļoti cītīgi.

    Atbildēt
  2. cx

    Padomi kā izvairīties ir ok, bet reālā situācija, ja pazūd internets kautcik nopietnai kompanijjai.. nez vai viniem bus laiks gaidīt ierakstītas vēstules roundtripu 🙁

    Atbildēt
  3. jurisv

    Man viens tāds ar bija ar problēmām, tā kā vajadzēja full NAT, gāja, bet regulāri atdeva galus, tad nu lāga tehniķis uzlika parasto DSL modemu un iedeva pa tieso arejo statisko adresi 🙂

    Atbildēt
  4. hmm

    Man atkal bija pārpratumi 1,5 mēneša garumā ar mājas komplekta pieslēgšanu un viņu klientu servisu, tie gan tika atrisināti uz OK, bet kamēr tas viss notika nācu pie šādiem secinājumiem –

    Lattelecom ieraksta visas sarunas ar klientu (atsevišķā bāzē). Sūdzību gadījumā tās izskata speciāla komisija. Šīs sarunas pēc Lattelecom ir informācija, netiek dota otrai pusei, tas ir man. Ja ir kāds strīdus gadījums, tad man ir jāpaļaujas tikai uz savu atmiņu, bet Lattecom juristi var klausīties sarunas ierakstu cik uzziet.

    Bet ja paskatās likumos par personas datu aizsardzību un informācija pieejamību, tad man ir tiesības 2 reizes gadā pieprasīt visu informāciju par sevi no tās turētāja. Valsts datu inspekcijā ir reģistrētas kādas 20 Lattelecom datu sistēmas.
    Bez tam šeit var palasīt normatīvos dokumentus par e-komerciju – attiecībā par piesūtamajiem līgumiem.
    Neesmu jurists, taču nevis ir tik slepens, ka to pasniedz.

    Atbildēt
  5. Bukete

    Te http://www.lattelecom.lv/Lattelecom_grupa/iepirkumi/
    var pieteikties – Apollo portāla uzturēšana un izmaiņu nodrošināšana

    Atbildēt
  6. Paligs

    Nu man arī ir bijis piedzīvojums ar šo parodiju par Interneta pieslēgumu – “Biznesa komplekts”. Klients safanojās, ka būs reāla IP adrese, normāls ātrums utt., pasūtīja un pārgāja no mājas DSL uz “Biznesa” internetu. Kā izrādījās, pieslēgums ir pilnīgi nelietojams, jo no ārpuses pieslēgties nevarēja un router pašiem administrēt arī neļāva. Tāpat arī neļāva likt savu routeri ar parastu DSL modemu, jo, lūk, “viņu pakalpojumā tas nav paredzēts”. Sorry, bet nu nav pieļaujama svešu personu piekļuve routerim (pie tam ar wireless) kā vienīgi klientam pašam, kaut vai no drošības viedokļa, bet LTC āksti izgudrojot “biznesa” piedāvājumu to ir ignorējuši. “Biznesa” parasti arī nozīmē to, ka prasības no pakalpojuma būs augstākas nekā mājas lietotāja gadījumā, tādēļ vēl jo vairāk ir nevietā uzlikt visādus aizliegumus, kā rezultātā mājas pieslēgums ir pilnvērtīgāks par “biznesa”. Nez kā tad lai to reālo IP izmanto, ja viņu nav iespējams administrēt??? Sākumā vispār neiebraucu, kas par sviestu, jo neko dumjāku kā konfigurācijas izmaiņas pa 900xxxx tālruni vispār nevar izdomāt. Tā vismaz uzskata normāls cilvēks, kam daudzas pakalpojuma detaļas šķiet pašsaprotamas. Iedomājieties paši, ja pērkot teiksim austiņas veikalā būtu jāpārprasa, vai vads nāk līdz, ja ne, tad tas jāpērk atsevišķi (pasūtot caur 900xxxx par 3.54Ls). Visi taču mēs pieņemam, ka vads mēdz būt klāt! Apmēram tā izturas LTC, ierobežojot lietotāju ar idiotiskiem apgrūtinājumiem. Par laimi toreiz visas sarunas ierakstīju mobilajā, kuras pēc tam arī mp3 failos nosūtīju LTC menedžerei, lai tiek galā. Beigās pat izdevās pāriet atpakaļ uz mājas DSL bez soda naudas, taču klientam lieki izdevumi vienalga sanāca, kurus, protams, neviens nekompensēja.
    Ar LTC ir jākaro un diezgan neatlaidīgi, tikai tā var kaut ko panākt.

    Atbildēt
  7. Andron Mc

    Nesaprotu shito niideeshanu. Bljed visi niid. Zyxeljiem parole ir taada pati kaa DSL liinijas nummurs. Un protams to DSL liinijas nummuru var redzeet ne tikai liigumaa bet arii bezvadnieks taapat saucaas. Lien iekshaa, nomaini paroli un pasuuti dirst to debiilo nedapisto telekomu. Lai vinji suukaa suudainus spermas kraanus. Sen jau gribeeju to nopubliceet kautkur bet ne1 jau nenjem pretii taadu infu.
    Neko nevajag maksaat un nevajag padoties telekomam, vienkaarshi pasuuti vinjus dirst un pasaki ka nemaksaas. Lai suudz tiesaa. Un driiz ir gaidaams arii Speedtouch 546v6 konfiguraacijas fails kur vinjsh straadaa kaa routeris.

    Atbildēt
  8. Bet

    Tikai Zyxel atdabūšanas vaļā vispirms jāsaglabā tajā esošais konfigs, jo tas tiek preinstalēts jeb ielādēts un ja to nogāž, tad pieslēgums nefunkcionē vispār…

    Atbildēt
  9. nemo

    Nu ar pliku dsl nr. gluzhi nepietiks lai tiktu zyxelii 🙂 un arii SSID nav dsl nr., bet tas nu taa. Liela dalja probleemu ar LTC pakalpojumiem rodas deelj taa, ka klientu menedzheri ir pilniigi idioti, kas pashi neceert, ko tirgo. Runaajot par biznesa internetu – nav vieniigais gadiijums, kad menedzheri sapuutushi klientiem nezin ko. Nu neparedz tas pasaakums reaalo IP uz kastes (kaut vai 1) un nebuus nekad nevienam LTC piesleegumam 6Mbps aarzemes. Ja papeetiitu cik taads biznesa interneta Zyxelis maksaa, tad arii kljuutu skaidrs, ka nekaadu stabilitaati no taa meesla nevar gribeet. Buutu iepirkushi ko kvalitatiivaaku/daargaaku, prognozeejami konfigureejamu, tad arii shaadu situaaciju buutu mazaak.

    Atbildēt
  10. Kaitnieks

    Īstenībā, pirms viņi ieviesa mājas komplektus, man bija tas tur biznesa pieslēgums (toreiz 2 Mbps). Kaut arī mājas komplektam skaitās 5 Mbps, man vairs nekad nav izdevies klausīties online radio vai skatīties youtube video bez raustīšanās, kā es to varēju darīt ar biznesa pieslēgumu.

    Vispār tas ir sukucisms, rakstīt plikus Mbps bez iespējas pateikt, vai sev reāli interesējošos pakalpojumus es varēšu lietot vai nē. Ir jādod kaut kādu iespēju izmēģināt pakalpojumu pirms tā iegādes.

    Atbildēt
  11. Kloons

    “Tā kā komunikācija ar interneta daļu notiek telefoniski, tad attiecīgi pierādīt tiesā mēs neko nevaram :(”

    Parunājies gan ar juristiem. Manuprāt jebkuras sarunas abu līguma pušu starpā, ir izmantojamas kā pierādījums. Tas nekas ka nav ierakstītas. Jebkura rakstiska, vai mutiska (tai skaitā telefoniska) vienošanās starp līgumslēdzēj pusēm ir spēkā. Būtu labi ja kaut 1 liecinieks būtu bijis blakus brīdī kad zvanīji, respektīvi pierādījums ka šāds zvans ir eksistējis.

    Good luck.
    Labs būtu cilvēks, kas mazliet pavazātu pa mēdijiem šos LTC darboņus… 😉

    Atbildēt
  12. Zwobot

    Pļaķ kā būtu ieberzies ar biznesa komplektu, gandrīz iesmērēja. Bet šķiet ka mans bēdu stāsts pagaidām vēl tikai top…

    Atbildēt
  13. JurKa

    nu nezinu, es visas izmainjas konfiguraacijaas veicu suutot pastu kaut kaadam dzhekam vaardaa verners. man darbaa arii ir biznesa nets, tikai ar vpn uz 4 filiaaleem. ja kaadas probleemas zvanu klientu menedzherim un sacelju pamatiigu traci. tikko esmu veicis kautkaadas NAT un port forwardu izmainjas suutot to pastu, momentaa zvanu menedzherim, lai shii terorizee to riigas dzheku. paaris meeneshus back bija probleemas ar aatrumu un veelreiz bija nojucis shiem kaut kaads ruuteris, bet vainoja mani, ka man nepareizi settingi, ka shiem dsl modeems nevar nosinhronizeeties. diezgan pamatigi nojaajos. vieniigais, kas man nepatika ir tas, ka man ir nepiecieshams diezgan pamatiigs uploads, jo starp filiaaleem visu laiku notiek datu transferi, bet vinji nepiekrita palielinaat no 512/128 uz 512/256 vai 512/512, aizbildinoties ar to, ka ja gadiishoties kaada avaarija, buushot gruutaak diagnosticeet to padariishanu, jo nestandarta konfigs esot.

    Atbildēt
  14. bezmiegs

    nice….neviena laba vaarda par LTC visos komentos 😀 … uz shii fona darbaa esoshais datagrupas nets un bijushais microlink nets shkjiet kaa pasaka ;)))

    Atbildēt
  15. Rukicc

    No VPN risinājuma uz DSL`iem jau kaadu kadu atpakalj atteicaamies tikai deelj pamatiigajaam izmaksaam, lai uztureetu centraalo punktu. Iedomaajie spats ja centraa staav asinhrons kaut tas 6Mbit/s Upload tam taapat ir tikai 512 kbit/s sadalam tos uz piesleegto filiaalju skaitu un saprotam, ka aatrums videejais ir tuvs dial-up(varbuut mazliet paarspiileeju, bet nekas dizsh tur nesanaak.). Maksaajam par uber linku a izmantojam maz. Tas pats jau ir preteejaa virzienaa jo nekaadi mega aatrumi tur nesanaak.

    Bija varianti migreet uz Sinhrono DSL, bet izmaksas kaadas.

    Finaalaa nomigreejaam uz Telecentra pakalpojumiem. Galvenais arguments bija, ka telekoms 10 gadu laikaa neko labaaku kaa ISDN Dial-up vienaa punktaa nespeeja piedaavaat. Divos punktos palika DSL`i, bet aatrums visur ir ieverojami labaaks. Nav vairs tik laba stabilitaate, kaa bija DSL gadijumaa, toties ir ieveerojami leetaak un aatraak. Kaut gan arii DSL gadiijumaa bija punkts kuraa aatrums nebijs un paketes krita 1/2 gada garumaa. Privaatos kantoros birokraatija magistraalo linku jaudas pacelshana ir mazaaka.

    Bet kaa kaapa DSL peisleegumu aatrumi par to pashu cenu iesuutot iesniegumu par atteikshanos no DSL pakalpojumiem 😀

    Atbildēt
  16. skorpions

    Nu ieteikumi labi, bet jaa, kaa jau cx raxtiija tad kautcik sevi cienoshai kompaanijai vienkaarshi nav laika chikaat sev smadzenes ar kautkaadu grjobanu telecomu, gaidot nedeeljaam kautkaadas atbildes! mans ieteikums, dariet dajebko, lai tik nebuutu dariishanu ar lattelecomu!

    Atbildēt
  17. sergis

    Nav nemaz tik grūti tikt galā ar biznesa komplektā iekļauto zyxel:

    1) Par cik ir statiska ip aizejam uz kādu portālu kur rāda ip no kuras esi pieslēdzies un pierakstam to..
    2) Panemam cmd, rakstam tracert kautkas.lv, skatamies uz otro ip saraksta, pierakstam to

    tagad vajadziga ir tikai pareiza apakštīkla maska.
    3) to var mēģināt izrēķināt net apollo.lv subnet kalkulatora nemot vērā ip un vārteju ko ieguvāt, tracert rezultātā..piemeklējot pēdējo ciparu subnet maskas laukā..

    4)tālāk atliek aizmest zuxel prom uzlikt parastu dsl modemu un tam gala varam likt pc vai savu routeri vai saznez ko. (lattelekom nepiesaista ip pie mac tāpēc to mums nevajag)..

    ja nu gribas var noresetot to pasu zuxel , no so majas lapas pieejams manualis kur viss aprakstits par ip un parolem, ja nu nepatik lattelecom kustomizetais softs varam novilkt jaunu no tas pasas lapas un iesut to sava iekarta..

    Atbildēt
  18. sergis

    lietojot firmwari no zuxel lapas softa paradisies iespeja uzlikt zyxel modi vai nu uz routing – t.i nat vai bridge (tilts) pedeja varianta var izmantot to pasu nelaimigo ip ar wireles..

    Atbildēt
  19. basta

    un par LTk outsourcinga pakalpojumiem es labak nerunasu. Atbrauc dzeks pastas uz datora pasaka ka nezin kas vinam ir noticis un aizbrauc 😉 reali keksi tur strada. Un tas ka reagesanas laiks ir 4 stundas, pec liguma, bet reali atbrauc pec 4 dienam ir normala paradiba. Parasti pec zvana menedzeriem sak kusteties nedaudz atrak.

    Atbildēt
  20. Jancis

    der arī ping -r 9 ja to adresi panjem pietiekoshi tuvu tad var redzeet sava ruutera IP no otras puses.

    labi vien ka nesagribeeju LTC internetu.

    Atbildēt
  21. lalala

    Vispār jau var palasīties modemu ražotāju mājas lapās.
    Visiem modeļiem ir mazs caurumiņš kurā ir apslēpta mini podziņa. Tā arī parasti to sauc “reset to default settings”. Iebāz pidspalvu pagaidi 10 sekundes , nomidžināsies visas lampiņas un iegūsi rūpnīcas default iestatījumus, arī paroles .
    Un konfigurē savu router cik vien patīk.

    Atbildēt
  22. edza

    meginaju tada veida. pieliku dsl modemu, bet kaut kas isti nesanaca. no neta stradaja tikai skype.
    ta otra adrese ko iegustam ir gateway?
    vai dns abus var atstat tukshus?

    Atbildēt
  23. Rukicc

    Ja iet tikai Skype tad probleema ir ar DNS…. DNS nevar atstaat tukshus….
    DSL uzstaadiijumus ko klabināt DSL modēmā kāds ir noskaidrojis?

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *